Metro: Exodus - Day 1 Edition
PC
-  Vyprodáno, zapněte si Hlídacího psa a my vás informujeme, až bude produkt opět skladem
-
Hra se aktivuje na Epic Games Store, ze kterého je nutné stáhnout cca 50GB dat.
Třetí pokračování Arťomova putování nás opět zavede do post-apokalyptické Moskvy, ze které se však poprvé podíváme i do divoké ruské divočiny. V obrovských nelineárních úrovních budeme prozkoumávat krajinu a pokračovat v příběhu inspirovaném knihami Dmitryje Glukhovského. Děj hry obsáhne celý rok od jara, léta, podzimu až po krutou nukleární zimu.
VZHŮRU NA POVRCHČtvrt století po nukleární válce, která zdevastovala Zemi, se několik tisíc přeživších stále snaží přežít pod ruinami Moskvy v tunelech metra. V průběhu času bojovali proti zmutovaným bestiím a paranormálním jevům a utrpěly mnoho ztrát v občanské válce. Nyní ale jako Arťom musíte opustit Metro a vést svou skupinu na neskutečné dobrodružství napříč kontinentem v postapokalyptickém Rusku a hledat nový život na východě.
OTEVŘENÁ FPS STŘÍLEČKA
Metro Exodus nabídne epický příběh v krásné FPS střílečce studia 4A Games, která kombinuje smrtelné boje se stealth prvky, kdy budete hodně zkoumat a především se snažit přežít v jedné z nejrozsáhlejších her, které kdy byly vytvořeny.
RUSKÁ DIVOČINA
Prozkoumejte ruskou divočinu napříč obrovskými a nelineárními levely a postupujte dál v napínavém příběhu, který se rozprostírá napříč celým rokem, od jara, přes léto a podzim, až do hluboké jaderné zimy. Příběh je inspirován knihami Dmitrye Glukhovskeho a Metro Exodus pokračuje je Artyomovým zatím nejrozsáhlejším dobrodružstvím.
PLNOU PAROU VPŘED
Cestu na východ vám usnadní Aurora, velice modifikovaná parní lokomotiva a její osádka. O jejím osudu budete rozhodovat díky systému rozhodnutí, které budou mít mnohé dopady jak na vaše soudruhy, tak na celý příběh, což zaručuje skvělou znovuhratelnost. -
Diskuze dočasně vypnuta
Své dotazy k objednávkám prosím směřujte na email xzone@xzone.cz. Děkujeme.
Komentáře (212)
-
Recenze (8)
mewerick (Xzone.cz)Neověřený nákupHodnoceno: 4.6.201955- Grafika
- Hudba
- zbraně
- příběh
- Anna a Miller
- Hra není podle knížky,je to spíš jako utržený konec knihy a začátek hry,ale chápu,že být zase v tunelech už by asi nebylo tak rajcovní.Občas mi neseděl hitbox příšer ale to je asi jen osobní záležitost.
Hra je to velmi povedená,příběh je dobře napsaný.Svět působí uvěřitelně.Co mi vadilo byla absence nahraní jakéhokoliv uložení.jednou jsem to podělal a musel jsem dělat celý chapter znova:(Za mě nejlepší hra tohohle roku
Azaziel (Xzone.cz)Neověřený nákupHodnoceno: 22.5.20194.55- Dobrá střílečka.
- Suprový prostředí.
- Far cry new dawn se může jít zahrabat ve vytvořeném světě po atomové válce.
- Předvídatelnej děj.
- Foto režim - chybí tlačítko fotoaparátu a ukládaní fotek.
Luxusní hra.Mám metro auroru a pořád čekám na to dlc co mám předplacený!
Sam Fisher (Xzone.cz)Neověřený nákupHodnoceno: 5.4.201935- +Příběh
- +Gunplay
- +Pořád je to staré dobré Metro
- +Dynamické počasí
- +Audio stránka hry
- +Možnost výběru (hrát mise ve dne či v noci)
- -Osekané grafické nastavení
- -Nemožnost vypnutí Motion Blur
- -Technický stav (bugy,glitche)
- -Epic Games Store
Takže jak bych začal...Hra si zakládá na příběhu,který je opět perfektně vyprávěn a zpracován.Přesun hry z úzkých chodeb a tunelů metra do otevřenějších lokací se také povedl.Pořád je to to staré dobré,hororové Metro.Střídání dne,noci a počasí dobře promíchává karty v hratelnosti.Buď hrát mise v noci,kdy stráže spí,ale monstra jsou na vzestupu,nebo naopak ve dne,kdy stráže jsou vzhůru a ve větším počtu,takže záleží jen na člověku,co mu vyhovuje.Morální systém,taktéž bez chyby.Co se týká audia,krásně zpracované,pořád jsem měl strach odkud na mě cosi vyskočí a vytí hlídačů mě straší ještě teď.Bohužel toto je vše,co se dá na hře pozitivně hodnotit.Tady se dostávám k negativům celé hry.Technická stránka hry je slabá.Od osekaného grafického nastavení,které je limitováno na presety Low,Medium,Ultra atd.Lze si zapnout/vypnout Physx,Teselaci,Hairworks.Ale možnost nastavení antialiasingu chybí.Taktéž nelze vypnout Motion blur ve hře,hra i na LOW nastavení Motion Bluru,vypadá jako mázlé hovno,i na Ultra preset.Lze jej vypnout v config souboru,ale to vám zase může pokazit hru,takže doporučuju jen na vlastní triko.Hra obsahuje také dost bugů a glitchů.Některé úsměvné,některé méně a některé,kvůli,kterých bych vyhodil PC z okna.Posledním příkladem je bug,kdy se vám načte save,který jste si uložili pár hodin zpátky,i když víte,že jste ukládali hru minutu nazpět.Takhle mi to ta hra udělala 2x,pokaždé jsem přišel o pár hodin postupu hrou.Tohle jde ruku v ruce s tím,že je hra jen na EGS,kde nejsou cloud savy,které by tenhle problém jaktakž vyřešily.Celkově bych hru hodnotil,když teda pominu technickou stránku hry ,na takových 90/100.Bohužel po kontroverzi kolem přesunu na EGS před vydáním,nedodáním Day1 bonusů,které byly hráčům slíbeny,naprostým pohrdáním zákazníků ze strany vydavetele a EGS a technickou stránkou hry,nemůžu jinak než dát 60/100
hunt (Xzone.cz)Neověřený nákupHodnoceno: 23.3.20194.55- celkové zpracování
- atmosféra
- prostředí
- příběh
- grafika
- průzkum světa
- stealth přístup
- monstra
- crafting
- absence výklonu při míření
Výborná a pečlivě vytvořená hra!
Live (Xzone.cz)Neověřený nákupHodnoceno: 1.3.201915- + Grafika
- + Atmosféra
- + Počasí
- - Děsně nepřehledné (úkoly nevíte kde, co a proč)
- - NPC je hrozné
Hru jsem nainstaloval a asi po dvou hodinách hraní ji s radostí zase smazal protože to je naprostá katastrofa. Hledáte kde máte udělat to co vám zadali protože vás nikdo nikam nenavede, healovani je jako z her které mají ročník 90, střelba a chování zbraní je fakt špatné. Hra mě nezaujala a spíše silou vůle jsem se nutil abych i neodinstaloval už po půl hodině. Za mě vzhledem k ceně a tomu že si tahle Béčková střílečka hraje na něco na co nemá 10%
Deyv (Xzone.cz)Neověřený nákupHodnoceno: 25.2.201955- Skvely pribeh, vice svobody, post-apo Rusko, postupne vylepsovani Aurory, upravovani zbrani za pochodu, stale husta atmosfera
- Par bugu nic vazneho
- Epic Game Launcher
Na hru jsem se tesil od chvile co jsem videl trailer z e3 (2017). Jedine co je spatne je exlusivita na Epicu protoze ten launcher opravdu nenabizi jic oproti konkurentum (Steam, Uplay, Origin atd.)
Pjetro (Xzone.cz)Ověřený nákupHodnoceno: 19.2.20194.55- Napětí ve hře a atmosféra
- Postavy
- Suprovní příběh
- Poměrně krátká hra (podobně jako 1 a 2)
- NPC si prostě jedou svoje a kvůli toho působi strasně uměle(nereagují na vaši činnost v jejich okolí, prostě musí dokončit svou větu)
Super hra s atmosférou a dobře navrženými lokacemy. grafika je Podobná a zároveň lepší jako v last light redux. NPC bohužel působí uměle. Čekal jsme více upgrade na zbraních a hra je poměrně krátká. Ovšem nelituji
Lucas (Xzone.cz)Neověřený nákupHodnoceno: 16.2.201955- +Příbeh je dokonalej..ten soudtrack a epické momenty dohromady dělaji z toho opravdu nezapomenutelný zážitek
- +Anna
- +Graficky bomba... Poušť a les !!! to bylo
- +Vlak...cítil sem se tam jak doma
- +Upgrady zbraní je celkem velkej
- +20-22h to trvalo dohrát takže za mě super
- -dohráno ... doufám že DLC příjde brzo
Doporučuju každému!!co mají rádi fakt dobrej příbeh
Celkové hodnocení vypočítáváme z ověřených i neověřených hodnocení.
Ověřený nákup - zákazník prokazatelně zakoupil produkt u nás v obchodě.
Neověřený nákup - nemůžeme ověřit, zda zákazník produkt zakoupil. - Grafika
Metro exodus ide ale ak sa spusti druha cast tak hra spadne costym mozem robyt a cisa da opravyt
Zdeněk: Zatím to nevypadá, že by k Metru vznikly nějaké figurky.
Rád bych se zeptat jestli budete mít nějaké figurky děkuji
Daniel: Zdravím, to zatím nevíme, ale moc pravděpodobné to nevidíme.
Dobrý den, nevíte náhodou, jestli bude za rok možnost pořídit krabicovku s klíčem na steam/gold krabicovku se steamem?
Díky, Dan
podpořim epic store protože na něm vyjdou par her z ps4 takže přišti tyden kupuju metro exodus
Hmm, možná chyba v klíči? Já například mám aurora edition, možná day 1 edice má opravdu problém. Ostatně, pokud si dobře pamatuji, tak byl problém s klíči na PS4...
Dobrý den, nevím jestli se to sem hodí, ale zkusím to. Jen jsem se chtěl zeptat, jestli by někdo neměl zájem prodat svůj předobjednávkový plecháček. Ten svůj jsem nestihl asi o 3 hodiny.
V případě zájmu se prosím ozvěte na email mecoun14@gmail.com.
Děkuji
Já to tam taky nemám, teď jsem na to koukal.
Xzone: můžete zjistit, jak to tedy je, proč to někdo v epicu má a někdo ne?
Je to už skoro měsíc od vidání a pořád jsem nedostal to, zač jsem zaplatil. A už jsem z toho dost naštvaný.
Taky jsem to ve své knihovně nenalezl.
Já to tam třeba nemám. Takže to má jenom někdo nebo jak?
@Jenick: Už to vidím, je to prostě v knihovně her jako samostatná položka. A opravdu to tam je...
@Jan Bobrovský: Bohužel, nic takového, místo Extras mám jen odkaz na stránku obchodu:/
Bonusový obsah Day One edice by měl být u hry na Epic Storu takto viditelný https://www.xzone.cz/download/products/image0011_small.png
@Jenick: Musim souhlasit, že "plakát" je zklamáním. A i když mě osobně chybějící digitální obsah neschází, jelikož jsem ho dostal ve sběratelce, tak nechápu, jak kolem toho může být takové ticho. Navíc by Xzone asi mohl stáhnout dané věci z popisu produktu. Osobně si myslim, že se toho asi nikdo nedočká.... Háček podle mě bude v Epic Storu, který tenhle obsah prostě neumí, ale když vidím, že se zatím vůbec nic nezlepšuje, jen rozdávají hry a přibývá exkluzivit, tak jsem docela skeptický...
Nevydat minimálně dva týdny od vydání hry žádné prohlášení k chybějícímu obsahu, který byl distributorem, potažmo Vámi slibován, je docela ostuda. Taky si nemyslím, že by se jednalo o nějak vyjjímečnou Day one edici...je to proste jen normální kopie a plakát je ve skutečnosti poskládaný manual který nalezneme u hry i za rok:/ Hra je to skvělá, ale tohle je trochu marketingovej přešlap...
Myslím, že má větší znovuhratelnost než první dva díly. Hraju už po třetí 😉
BackPa až to bude na steamu tak to pod dx12 padat nebude :) ale myslim že metro exodus nebude mit znovuhratelnost jako 2033 a last light
Komu padá Metro na začátku, tak si vypněte DX12. Po přepnutí na DX11 hra jede dobře.
Jak to vypadá s Expansion pass co byl u Aurora edice, půjde koupit zvlášť?
Plecháčku se opravdu nemusíte bát. Byl zbaven zbytků radiace a je naprosto neškodný :))
Je to plecháček, který se běžně dříve používal a dnes se běžně prodává a používá, sice na pití je to vzácnost vidět, ale nebojte se rozhodně se neotrávíte. Já jsem si ho nechal na výstavu. :D
Janner7110: To, že z něj piješ a zatím žiješ neznamená, že se neotrávíš :D.
Ale tak předpokládám, že by to mělo být ok, dřív se z toho normálně pilo...
Jo můžeš z něj pít :D Já už taky z něj piju kafe :)
Chci se zeptat . Mužu si v tom hrnku co byl k předobědnávce dělat kafe ? neotrávím se nebo tak čim je to natřené ?
Jo3y: Vyšel 4,1Gb patch po kterém hra zamrzá víc, než před tím. Občas to chytne bugtrap, je potřeba použít a zaslat vývojářům. Tady to nevyřešíš.
Zdravim,Metro mi po zacatecnim intru spadne ...deje se tak od doby co se Epic Launcher aktualizoval nepomohl ani reinstal nevite co s tim ?
Dobrý den, digitální obsah, který zjišťujete, jedná se o artbook a soundtrack nebo již zmíněné výhody či bonusy (težko říct co tím zamýšleli) Day 1 edice? Děkuji
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s tím slibovaný Day one obsahem. Kde nic tu nic:/
to Brigman: je
Je součástí hry ruský dabing?
to vopi: jj ale to jen Screenshot,my chceme ten photo mode,který má všemožné filtry,nastavení expozice,efekty apod. :-)
to Pricefield: jj Ansel mě taky napadl :-)
Tak jsem pročetl pár fór a opravdu na pc verzi není možnost fotky. Je to teda pěkná trapárna a snad to update opraví. Metro vypadá na ultra s RTX on opravdu úchvatně a byla by škoda těch super filtrů nevyužít. Zatím používám Ansel od nvidie.
Mě to udělá screenshot, když zmáčknu Alt+F1 (zkratka z GeForce Experience)
Buď je to bug nebo nevím,ale projel jsem full klávesy a ani jedna o není.Koukal jsem na net a u PS 4 a Xbox verze je v tom photo módu dole v liště znázorněna klávesa(Stick nebo něco podobného) a možnost ,,Take a screenshot",tady u PC verze jsem to nikde neviděl.Je to škoda,protože ty efekty a filtry vypadají zajímavě.
Kde se nachází bonusový digitální obsah momentálně řešíme s českým distributorem. Vypadá to, že jde o chybu Epic Store a měl by tam být doplněn. Budeme informovat.
Díky za strpení.
Zdravím, možná hloupý dotaz ale odpověď na něho jsem nikde zatím nemohl najít.
Jak funguje ten fotorežim ? normálně F8, pak si nastavím kompozici atd. ale jak to vyfotit ? nereaguje to na žádnou klávesu prostě nic. Není tam ani nikde napsaná možnost "vyfotit". Díky pokud někdo budete vědět
Ve hře jsou opravdu super bugy, v části kdy se mám dostat do jeskyně, se kolega který mi má pomoci zasekne a já kvůli tomu musím jít mapu kaspik celou znova.
Zdravím, bude u vás k dostání expansion pass který byl u Aurora edice? Počítám, že by byl ve formě digitální kopie.
Díky
Nechápu, proč se rozčilujete kvůli Epicu, ale Denuvo, které je megas****a vám nevadí.
Jak to, že Xone má steelbook a my co hrajeme na PC zase nic? Já bych to chtěl taky, ale nechci si kupovat hru pro PC a potom ještě pro Xone, který ani nevlastním a z principu ani vlastnit nechci.To už těmhle společnostem my, kteří hrajeme na PC nestojíme ani za ten pitomý steelbook?
to aha: no v krabičce není, a ani na epic store - asi
to byl scam ;-)
Kde najdu digitální obsah ?
to ... : bude za rok - 15.2.2020
budem časem i na stemu ?
Ruský dabink jasně mi dříve narozený kapku rozumíme
martine:jen aby to bylo??
Díky moc pánové šipka mne v 23:00 nenapadla :-D
udělali jste velkou chybu že jste podpořili epic store ! ja si počkam přišti rok a koupim si to na steamu za nižší cenu s nejnovějším patche
Jděte do nastavení hry, a šipkou dolů se dostanete k dalším možnostem nastavení. České titulky tam nastavit jdou. A nezapomeňte na ruský dabing, ať to má tu správnou ruskou atmosféru. :)
Viz video, to tam tedy v nastavení nejde?
Snad mě ještě napadá přes knihovnu v EGS dát u Metra "Verify". Třeba se nějak stalo, že to nestáhlo potřebné soubory...
zdravím mám taky problém s jazykem mam to pouze v angličtině nejde nastavit žádný jiný jazyk byl jsem v nastavení ve hře tam nic není ale v epic store nastavení je vyběr jazyka ale ať tam dám co tam dám stejnak to je pouze v angličtině děkuji za případné rady. a mam aurora edici
@jenda: to tam jako nemáš nebo ti to nic nedělá?
@ddt: čeština tam je, musí se nastavit v nastavení.
Nemělo to bejt v češtině?
Mr.sugar- ale mě to změnit nejde. Browse změna instal to mi nefuguje jinak ale dík
To by mě taky zajímalo, kde je ten slibovaný soundtrack a artbook.
@Jenda: Jasný, prostě dáš install, klikneš na browse a změníš cestu. U Metra to šlo v pohodě, tam jsem si to také měnil. Pro jistotu jsem to teď ještě zkusil u Subnautica a tam mi to taky v pohodě jde.
Pánové jde v tom Epicu změnit cestu uložení hry na disk dik
Praskne ti žilka? Nemůžeš zkousnout jiný názor, nebo že tyhle "problémy" nechávají někoho prostě chladným? Je to prostě fakt, na Steam se taky nadávalo a navíc, Steam stál taky za starou bačkoru a v některých věcech je na pytel DO DNEŠNÍHO DNE. Jsou prostě lidi, kteří to zkousnou a užíjí si hru. A zatím můžu říct, že hra za to stojí a užívám si ji.
Co se instalace z DVD týče, tak už 2x se mi stalo u Steam krabicovky, že to bylo k ničemu. Co víc, spoustu her časem na Steamu nemá cenu instalovat z DVD, protože se pak stejně stahuje prakticky znovu stahne. Někdy je to chyba, někdy je to proto, že hra je tolik aktualizovaná, že ta verze na DVD je prakticky k zahození (jeden z prvních případů, kdy jsem se s tím setkal byl Half-Life 2). Takže to chce klid...
Zdravíčko,
takže pokuď dobře chápu, tak až ty stránky jednou skončí a ten Blu-ray mi bude k ničemu, tak za cca 5-10 let už na hru můžu zapomenout ??
Tyhle originals instalace her jsou pěkně o ničem!
Proč nestačí vložit blu-ray, vložit key, nainstalovat 50gb a nechat to tak a dát play game?!
Jako dřív ?
V životě bych si hru nekooupil s takovým způsobem!
to Xzone...btw kde je digitální soundtrack a artbook?
aha dedek45 hraje fortnite a moc ho to baví proto tu leze epic game do prdele . ba ne ten už ani nevylézá .
Pánové když začínal Steam tak jste zde nadávali také
Dopředu se bohužel nevědělo, že instalační disk bude víceméně k ničemu. Do popisku to ale teď doplníme.
hmmm,mám pocit,že mi někdo zarazil pěst hluboko do anální díry :-/ Uvnitř krabičky disk k hovnu,takže nakonec se to musí stáhnout z Epic stránek...50GB stahovat při rychlosti 1mb/s,takže se hry dočkám zítra ráno,ne-li
po poledni,fakt paráda.Vědět to dřív,tak se na to vyseru.
To Xzone: bylo by lepší napsat do popisu obsahu,že hra není k dispozici na DVD,ale musí se stáhnout ;-)
To Peter : není to problem Petře ale stahuji rychlostí 1mb za s . kupuju si krabicovky abych si je instaloval z DVD a měl to rychle a mohl si to zahrát
Tak aktivace na Steamu nejde a DVD slouží jen k načtení stránek Epicu a k aktivaci hry, která se pak musí stáhnout. No docela fail, ale nic neobvyklého, stahuje se to cca 10 mb/s, tak to bude za chvíli. Jinak Epic Games Store je pěkný humus.
To DyjegoSenpai: Takže nemůžeš hru nainstalovat z DVD? To není snad problém, když si ji můžeš stáhnout, ale je to pěkně pošahané. :D Mě se třeba 50 GB na steamu stahuje cca 1 h.
Zkusil to někdo z Vás aktivovat na Steamu?
LITUJU !!!!!!!! Lituju to ho že sem si tu sračku koupil na . LITUJU . První co člověk uděla na steamu ? Aktivuje si kod a jde si nainstalovat hru z DVD . To je normální . Ale u epic store ne . Proč taky . Aktivoval sem kod v debilním epic launcheru hodim dvd , dám instalovat a co ? odkáže mě to na jejich stránku ať aktivuju kod . A když ho tam zadám tak už je použit . Takže mi je dvd verze uplně na hovno a mužu si to leda tak jenom stáhnout dvd mužu vyhodit z okna protože mi je na *********************. Měl sem se na to vysrat a objednávku zrušit . Škoda peněz . A když jim chcete napsat nemáte kam . Support to žádnej nemá jen nejaky předvolený otázky a odpovědi . GJ
Mno, upřímně já třeba pre load už moc nevyužívám. Internet je někde jinde a hra se stáhne rychle. V tomhle případě mám retail, tedy preload bezpredmetny. Ale je pravda, že pokud to EGS nebylo schopné zařídit, tak palec dolů...
Mr. sugar ano potvruji úžasný epic nemá preload, jak překvapující a úžasné. Opravdu nakopat se do koulí, že jsem váhal s předobjednávkou na steamu. A souhlas s názorem, že první mají narvat ty prachy když je mají do launcheru a pak dělat konkurenci. Takhle se bussines nedělá, tedy může, ale je to špatně.
Tak je to dokonce naopak, Steam preload má a Epic ne. Takže Steam verze 100% potvrzena
Mě by spíš zajímalo,proč EG nenarvalo balík peněz nejdříve do svého Launcheru a až pak podplácelo vydavatele.Teď,když hráči poukazují na jeho nedostatky,se snaží všechno napravit,přitom ten launcher je venku už pár let.I když ten systém recenzí je dosti pochybný,ale uvidíme časem no.Každopádně Metro bude jednou hrou,kterou na tom spustím,po dohrání to jde z kompu.
Vaše problémy bych chtěl mít
Viťa: Pokud nejsi mileniál, pak se ti omlouvám. A ne, nechtěl jsem začít válku ohledně věku. Jen že obvykle takové názory jako ty, mívají většinou právě mileniálové.
A že jsem rejpal, jen proto že se mi něco nelíbí nebo mám jiný názor? Inu, kdyby lidé nehledali problémy, jejich řešení a cesty jak si usnadnit život, do dnes bychom žili v jeskyních a žrali kořínky a bobule.
SinusCosinus: Myslím že už sem stačí jen napsat že řešit něco podle věku je hodně úsměvný :-D pro tvůj klid oněch 25 let sice nehraju (zaplať panbůh) ale na světě jsem ještě o pár let víc. Už jen to jak mě nazýváš tím super moderním slovem mileniál ukazuje jak smýšlíš ty a očividně vůbec nezáleží na to kolik ti je. Urejpaní hledači problémů se rodí v každé generaci ...
Viťa: Jak jsem psal níže. Nenechám si kálet na hlavu a dokážu se ozvat. Denuvo je aktuálně nejhorší možná DRM ochrana, z pohledu spotřebitele, a pokud ti nevadí velice laxní zabezpečení Epicu, kupování exkluzivity krátce před vydáním (s tím související změna klienta oproti x měsícům před tím), podposávka od DS a další nedostatky u EGS klienta, které by v něm měly už být zavedeny, je to čistě tvoje věc. Když v tom nevidíš problém ty, tak to neznamená, že v tom nevidí problém jiní. Já napsal své důvody a názory, ty jsi zase epic a DS obhajoval. Máme každý svůj postoj. Počítám, že ty jsi mileniál, takže můžeš mít pohled na digitální svět jiný, ale já jsem ještě ze staré herní školy (hraju hry přes 25 let).
Mr.Sugar: Uvidíme. Zatím na Steam stránce je uvedeno jen Denuvo, takže snad zase něco nezmění.
SinusCosinus: Je zbytečný se znovu vyjadřovat už sem na to psal víc komentářů dřív, psát to znovu nebudu. Na všechno co si tu vyjmenoval už sem reagoval. Na konec bych jen podotkl že prostě nejsem člověk co hledá problémy tam kde nejsou a nevadí mi každá nedůležitá blbost jako denuvo a ochrany celkově nebo onen problém s novým klientem.
Tady máte vyjádření od DeepSilver:
https://i.imgur.com/ZYxLEj3.jpg
Kdo koupil na Steamu, bude mít vyloženě Steam verzi přímo na Steamu. Ale nebude možnost pre-loadu, ten bude jen na Epic Store
Marczo: Právě toho se obávám. Jestli to bude pravda, očekávám další pořádný sh*tstorm napříč internetem. A doufám, že tentokrát ho Deep Silver nerozdejchá.
Mno, podle mě to bude fungovat stejně jako hry od ubisoftu, který si pořídíte na steamu. Tedy, že se při spuštění hry na steamu spustí launcher epicu, tudíž si ten účet budete muset udělat tak jako tak, bohužel. A obávám se toho, že to bude stejný i za rok při vydání na steam...
SinusCosinus: Jasný, souhlasím, že tomu ještě hodně schází. Regionální pricing ale už byl přidán a je stále aktualizován. Stejně tak offline režim, který také ještě před pár dny nebyl...
Steam uživatelé to budou mít na Steamu. Plyno to z vyjádření, že pre-load bude k dispozici na EGS, kde očekávají největší nápor hráčů a že na Steamu se s pre-loadem nepočítá... Tak uvidíme.
Jinak samozřejmě, GoG FTW!
Mr.Sugar: Neříkám, že má mít všechny funkce jako Steam hned. Ale taková fóra, cloud a hráčské hodnocení by měly být samozřejmostí. Steam není dokonalý, ale rozhodně je lepší než Epic. Nejen funkcemi, ale především bezpečností. Já měl na Steamu za těch 11 let jen jeden pokus o nabourání, který byl díky nutnosti zadání kódu pro nové zařízení zmařen. Bylo to tu myslím také zmíněno. Epic nemá regionální ceny (hra byla levnější jen v Americe), a mnoho hráčů po světě si hru nemůže pořídit, protože nepodporuje lokální platby. Já zůstávám u Steamu, Uplay a Battle.netu a co budu moci koupím na GOGu. Každá DRM šikanuje především poctivé hráče, protože je dříve nebo později prolomena. Pokud chceš někomu konkurovat, musíš zákazníkům něco nabídnout. Kupovat si exklizivitu, protože nejsi schopný svou platformou jinak prorazit je ubohé. Steam má monopol pouze co se týče DRM / klienta resp. digitální distribuce a aktivace softwaru jako takového. Steam klíče ale můžeš sehnat po celém internetu. A klidně za 40% ceny. To bychom mohli říkat, že Čína má monopol na většinu světové produkce, jen proto že tam mají tisíce firem fabriky.
Otázkou však zůstává. Ti co si Metro koupili přes Steam před zrušením předobjednávek. Budou i tak muset mít Epic klienta jako to bylo s Uplay u některých her Ubisoftu nebo ne?
Od Steamu, potažmo Valve, bych chtěl hlavně pokračován Half-Life.
SinusCosinus: Tak Epic Store se bude nějak dál updatovat. Na co tam teď chce člověk řazení her her, když jich celkově v nabídce mají jen pár? WorkShop, když tam není zrovna moc her s podporou modů) taky není asi na pořadu dne...
Dá se předpokládat, že klient se bude dál měnit s tím, jak budou přibývat hry a uživatelé .... Je lepší vydat klienta "holého" a postupně přidávat funkce. Kdyby tam rovnou nastříleli všechny funkce, co má Steam, tak se obávám, že by to nešlapalo ani náhodou a oprava by trvala o to déle. Nadšen z toho nejsem, ale jejich postup chápu. Nadšen nejsem ani z rozhodnutí na poslední chvíli, ale zas na jednu stranu jsem za to rád, protože Steamu je potřeba ukázat, že není středem vesmíru (i když pro mnohé asi je a je to tak špatně). Steam se potřebuje probrat a začít na sobě taky trochu pracovat...
PS pro Viťu: Jinak Steam má víc než jen dvoufázové ověření přes mobil.
1. Přihlašovací údaje
2. Kód na email při přihlášení z neregistrovaného zařízení
3. Telefonní číslo
4. Steam authenticator
carhrozny: Buď je jim to jedno, nebo o Epicu neví, resp. stále myslí že bude na Steamu. Třeba na JRC pokud nesjedou úplně dolů, tak o Epicu neví. Nebo je tu možnost, ke které se klaním víc, že jde o děti / teenagery, kterým je bezpečnost účtu, doprovodné služby a tato podpásovka s Epicem u aná*u. A lidi tu nehejtujou hru jako takovou, která určitě bude skvělá. Hejtujou přístup vydavatele a vývojářů vůči nám, hráčům (spotřebiteli). Stačí číst fóra na Steamu a příspěvky pod videi na youtube u metrothegame (pokud se nepletu). Jinak je možné, že všechny eshopy u nás odebírají z jednoho centrálního skladu. V takovém případě, se nemůžeme divit, že Aurora zmizela prakticky ze všech.
Víťa: Dvoufázovka tam sice je, ale co třeba cloud na savy, řazení her, chat v clientu i ve hře, fora, možnost hodnocení, workshop na módy, atd. Doporučuju juknout na tohle video od Agraeluse (https://www.youtube.com/watch?v=V3FykvuL8K8). Lidi nejvíc štve, že celou dobu byla hra prezentována na Steam vč. krabicovek, a 2 týdny před vydáním se to změní. Pokud by to oznámili hned na začátku, tak by takový povyk nebyl. A k tomu přidejme to vyjádření člena 4A, co vyhrožoval, že pokud budou PC hráč bojkotovat Metro, tak příští hra na PC nebude + nějaké to další osočování. Pak se to snažili hasit. Já prostě pre-order Aurory zrušil, nenechám si kálet na hlavu. Nebo lépe: Močí nám na hlavu a ani se to nesnaží vydávat za déšť. Hru pořídím jedině na Steamu s min 80% slevou nebo na GOGu, bez odporného Denuva a jiného DRM balastu, protože DRM buzerace mě už štve, hlavně kkdyž různé DRM ochrany nedělají v systému dobrotu. DRM free je jeden z důvodů, proč přecházím na GOG.
carhrozny: Však je to histerie, která opadné. Pár lidí udělá pózu, část z nich to rok vydrží, část z nich stejně hru koupí teď. Nemyslim si, že by nakonec prodej krabicovek nějak pocítil nějakou krizi, ale myslím, že krize bude v prodeji digitálních kopii. Tam to podle mě tak dobře asi nedopadne, ale uvidíme.
Na to ako všetci hejtujú túto hru kvoli EPICU sa limitka vypredala veľmi rýchlo.A nielen tu.
Mr.sugar: Jistě, to je pravda, že Steam je v mnoha ohledech monopol, ale spoustu her si koupíš jak na Steamu, Originu, GOGu apod. Ten monopol co já mám namysli je právě tento konkrétní příklad, tedy roční exkluzivita na nákup Metra jen na Epicu... Ale, nejhorší na celé věci ovšem je a už se opakuji, že s tím přišli ani ne 3 týdny před vydáním, dále pak slevu mají na tuto hru jen v americe, což je o to kurióznější, že vývojář i vydavatel hry je z evropy a další rozhodně nemalé svinstvo je, že pokuď sis jako já předobjednal krabicovku (samosebou před tím prohlášením o exkluzivitě), tak tam měl být Steam klíč, ale oni v podstatě změnili obsah předobjednané věci... To se prostě nedělá a já na tohle nepřistoupím, někdo se tomu může smát, mě je to fuk... Kupuju až za rok, to už to bude opatchované, takže aspoň tak... Mám dost jiných her na to abych to v klidu vydržel.
Nevím jestli to tu padlo ale pro ty co nadávali že na Epicu není dvou fázové ověřování musím vás zklamat, ono tam je. Sic sem to zjistil až později, je tam takže rychle vymyslete další důvod proč nadávat.
DJzelina_cz: Všechny krabicovky budou obsahovat Epic klíč, bez vyjímek.
Objednal jsem si hru ještě předtím něž jsem zjistil , že se má spouštět na Epic games. I váš web měl v informaci spouštění na Steamu. Den kdy jsem ji objednal je 29.01.2019. Proto ve mě vzbuzuje otázku to jestli přeci bude mít moje krabicová edice klíč k platformě Steam?
Hellmystic: Steam je právě že monopol (tedy ne úplně, konkurence je, ale velmi slabá). Normálním způsobem se proti němu bojovat nedá a proto se jde touto cestou. Většina lidí by si to koupila na Steamu, kdyby byla možnost volby.
V případě, že se produkt nabízí na jiných platformách, Valve si hlídá, aby Steam verze nebyla dražší (a tím nemyslím, že by Steam verzi zlevnila ;) ;) ;) ).
Hráči nakonec snad ale pochopí a budou rádi. Ostatně, už teď Valve přispěchalo s dotováním slev, takže je vidět, že Valve úplně klidné není. A to je dobře. Zároveň je dobře, že je to (snad) konkurence, která jim zatopí. To ostatně záleží, jak nadále budou směřovat klienta a jak moc se budou snažit nabídnou extra služby, protože tam oproti Steamu opravdu není nic, ale tak to by se mohlo změnit.
Osobně Epic nikdy nebudu moc využívat, nebo vyloženě tam kupovat hry, ale rozhodně se mu bránit nebudu. Každopádně bych byl nejraději, kdyby na pilu zatlačil spíš GoG, ale ten to má složitý kvůli své DRM-free ideologii, takže tahle platforma se asi nikdy moc výrazně neprotlačí, což je škoda (pro nás).
Ať to dají na Steam a jsem ochoten zaplatit klidně víc peněz. Ale tohle je SHIT! Tuhle totalitní hru nekoupím a je mi to jedno zda bude nějaké pokračování na pc. Je spousta dalších skvělých her.
ech. Pěkná podpásovka.... miluji když mám trilogii na různých storech, to pak je laborování po x letech kde že mám ten první díl a kde že mám ten třetí... Jakože proti konkurenci steamu nic nemám, ale tak sakra měly k tomu dát teda alespoň jak první tak druhý díl...
Azrelus: Nikoliv, všechny krabicovky, bez ohledu kdy a kde a jakou edici sis objednal bude mít klíč jen a pouze na Epic...
Radmil: Máš asi potíže rozlišit co je konkurence a co monopol. Konkurence by byla, kdyby ta hra byla současně nabízena na Steamu a Epicu, s tím že na Epicu by byla třeba levnější (ne jen pro američany), byť Epic nic jiného nenabízí jako Steam (cloud, recenze, návody, achievementy atd.). Ovšem pokuď má Epic roční exkluzivitu je to monopol, ovšem nejhorší na tom je, že se s tím přišlo ani ne 3 týdny před vydáním hry...
zdravím ja jsi předobjednal metro exodus day 1 edition PC 20.1 2019 budu to mít ještě na steamu?
Zub: bývá oboje nebo jen kód.
Zdravím chci se zeptat jestli to bude mít aktivační klíč nebo jenom cdéčko? Protože já mechaniku nemám tak se ptám :D. Děkuji za odpověď
Dobře, děkuji :)
Gide: Budeme všechny zákazníky, kteří platili předem informovat. Případně jak zde zmínil Sam Fisher, stačí nám kdykoliv napsat na xzone@xzone.cz :)
@Gide nejlepši bude jim napsat mail s dotazem a tvým číslem objednávky.
Pokud tedy ano, tak přece potřebuji nějaký údaje, kam to poslat a pod jakým kódem, aby věděli, že je to na mou objednávku. To se ale nikde nedozvím, ne?
Kup to od CPY a cena ti zůstane stejná. A ještě budeš mít Steam verzi.
@Gide myslím,že ano.cena se během předobjednávek může měnit a platit by jsi měl tu konečnou.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda budu muset doplácet hru, když ji mám předobjednanou za první cenu(1299), případně jak. Děkuji za odpověď, přeji hezký den.
Morderon: Vydavatel je většinou od toho, aby se o vydání hry opravdu postaral. V některých případech třeba i projekt financuje a bez nich by projekt nevznikl. Výměnou za to má bohužel dost často právě tuhle moc. Vývojáře těžko vinit...
Martin: to spíš k zlevnění aby to vůbec někdo koupil :D
Je možné,že kvůli hromadné výměně klíčů může dojít ke zdržení krabicové verze,co myslíte?
Myslím si,že aspoň předobjednávky měli ze slušnosti nechat jak byli.Ale tím neobviňuji prodejce ti za nic nemohou.
@yuichiro,tady nejde o provize,kdyby ano,tak hru hodí na Discord,kde dostanou ještě více;-) tady jde o sprosté předhození balíku peněz a nastavení časové exkluzivity jen pro jeden obchod cca 14 dní před vydáním hry,kdyby to od začátku prezentovali,že to bude jen tam,lidé už s tím budou nějak smířeni,takhle si předobjednali hru tam,kde ji chtějí mít a teď jim to vzali.Ano,Steam si za to může sám a zajímalo by mě,zda se z toho nějak poučí nebo ne.Nikdo Steam nepodvedl,o tom žádná.Můžou si za to sami.Já si předobjednávku nechávám,nastavím si účet s fake informacemi (ano,nehodlám kvůli jedné hře dávat číňanům své osobní údaje,stačí že je má Google) na Epicu,odehraju,odinstaluju a za rok kupuju hru na Steamu znovu se vším všudy.,abych ji měl prostě v knihovně,tam kde ji chci mít.Mě se nelíbí akorát ta jejich politika,buď to koupíš u nás nebo nikde a nutit hráče přejít na jejich platformu.Já se hráčům nedivím,že objednávky ruší.Lidé mají právo volby,když to chtějí mít na Steamu a nechtějí podpořit jiný Store,tak to prostě budou rušit a já se jim nedivím,taky chci mít hru v jedný knihovně a ne roztahanou všude možně.Prostě se jim vzalo právo volby a tak se rozhodli takto.Na tom není nic k nechápání.
ještě dodám, že kdyby si Steam nebral 30% z ceny hry, možná by nedával takovej důvod ke vzniku všemožný konkurence.
To vám nepřipadá jako okrádání vývojářů? :))
Kvůli tomuhle rušit objednávky... takový starosti bych chtěl mít, haha.
Líbí se mi, jak se tu někteří rozčilují, že údajně někdo podvedl Steam. To je moc hezký, že tak orodujete za cizí firmu, kdyby jste tam aspoň měli akcie. Úsměvný.
Osobně mě žádný ačívmenty ani kartičky ze Steamu nezajímají, návody a rady si najdu na YT / Redditu / wherever a diskuzní fóra nepotřebuju, není mi 15.
Probuďte se.
,,tak vývojáři, kteří v tom nejspíše budou nevinně a zbytečně to poškodí hru"
Nevybírá si náhodou vývojář vydavatele? Od kdy je to naopak? Pokud si najmu vydavatele na svoje hry a podepíšu smlouvu ve které se zbavuji možnosti rozhodovat a vydávání je to pořád jen chyba tvůrců. Jednoduše řečeno Epic za tohle musel vysolit mega balík a 4A Games se prostě nechali uplatit toť vše žádnou dobrosrdečnost v tom nehledejte a konkurenční boj už vůbec ne.
David: Uklidni se, xzone za tohle nemůže. Tak se tu nevyjadřuj jak lofas. Díky
KaitCZ: Všechny krabice jsou pres EPIC store. Nic rušit nemusíš, ovšem pokud je to pro tebe takový velký problém ,tak asi budeš muset.
hru jsem si objednal v 15.1. tak chci vědět jestli to půjde aktivovat na Epic Storu nebo budu muset zrušit objednávku ?
Chedar: Steam tam dělal reklamu hlavně sobě na předobjednávky na Steam. Ostatně v celé Metro PR mašinérii to není nic závratného a koneckonců, určitě na poslední chvilku nahnali nějaké ty prodeje (bylo to top nejprodávanější).
Vy taky někteří vůbec nechápete, o co tu jde. Kdyby to bylo na Epic Storu od začátku, tak by lidi brblali, ale bylo by to jasně dané. Půl roku nebo já nevím jak dlouho je všude předobjednávka na Steam, Steam tomu dělá reklamu a všechno a najednou se lidem řekne, že Steam nebude, ať si to aktivují na Epicu. To je z mého pohledu 14 dní před vydáním hry jasné klamaní spotřebitele a nazval bych to klidně i podvodem. Toto není nic proti xzone, ti za to nemůžou a je mi jich líto, protože plno lidí (oprávněně) předobjednávku zruší/zrušilo.
Předobjednávka zrušena. Omlouvám se Xzone, ale tohle podporovat nehodlám. Kdyby to dali vědět před půl rokem, neřeknu ani slovo, ale tohle je podraz. Platit si časovou exkluzivitu? Tím pro mě skončil celej Epic store. Nejsou tam ani achievementy, ani návody, ani recenze, ani fóra, tak za co chtěj moje peníze? Nene, tohle byl špatnej krok a radši ten rok počkám, a koupím to na Steamu ve slevě. Mám tam 1100 her, a nechci zakládat další sbírku někde jinde.
Doufam že dostanu plakát s napisem steam s epic game klíčem v krabičce. Nechápu, že se rozhodli ze dne na den přejit na epic měli nechat možnost aspon par dni at si to lidi koupi na tom steamu.
Jak tady někteří píši nejvic to uškodí retail obchodum po celem světě, kteří samotní nemohli vědět jaka aktivace bude a, že 3 tydny před vydaním přejdou na jiny obchod. Hlavní škoda je, že člověk nemá na vybranou pokud si chce hru zahrát a chce jí mít na steamu tak si ji koupí buď 2x nebo počká na day 366 edition.
@mr.sugar jasně,že to není poslední hra,těch bude hodně,ale ty to nebudou oznamovat k**** 17 dní před vydáním .... takový Division to hezky oznámil dva měsíce předem,navíc si člověk může vybrat kde to koupí.
Lidi já se vám divím!!! ... Zbytečně rušíte předobjednávky jako by snad Epic bylo nějaké velké zlo či co.Už jen to, že bude česká lokalizace rád podpořím .Je mi jedno, kde budu hrát,singleplayerovou hru.Pak si budete stěžovat,že nevycházejí lokalizované hry...
@Viťa: Přesně tak. Odnese to Xzone/Playman (který ještě dodává českou lokalizaci) kvůli vlastně malichernosti.... Však ono to ale utichne. A jedno je jisté. Metro není poslední hra, kdy se něco podobného děje.
OTAZKA na XZONE: Pokud lidé opravdu ruší objednávky, hodíte znovu do nabídky Aurora edition pro PC?
Jedinej koho mi je líto tak Xzone a doufám že to moc nepocítí. Ale je vidět že u nich nakupuje spoustu lidí co neřeší hru jako takovou (takže asi ne pravý hráči) ale snaží se za každou cenu řešit věci co sou zrovna cool. Kdyby Vám šlo o kvality hry tak nepíšete takový plácance a je uplně jedno kde to vyjde.
Ravenhorst: EPIC teprve začíná a rozhodně se dá předpokládat, že se teprve rozjede. Ono se i možná jedná o taktiku. Nahodit store a pak na něj, s trochou famfár, přidávat nové funkce. Bude se pak o nich průběžně psát na webu.
Osobně na EPIC store nákupy neplánuju, ale aktivace krabicovky mi tam fakt nevadí.
Dovolil bych si nesouhlasit s přirovnáním situace k příchodu Steamu. Distribuce přes Steam byla něco něco nového, co mohlo budit značnou nedůvěru a nevoli. Navíc pokud zavzpomínám na doby Half-Life 2, rozhodně nebyl internet takovou samozřejmostí jako dnes (sám jsem v té době ještě používal dial-up připojení) a samotná myšlenka, že bez aktivace na internetu hra nepůjde vůbec hrát mohla být pro zákazníky dost odrazující. Ale myslím, že postupem času (a s masovější dostupností internetu) Steam tuto zdánlivou nevýhodu dokázal proměnit ve výhodu a postupem času přidal hodně funkcí, které jsou pro zákazníky důležité a praktické a celkem zaslouženě si důvěru vydobyl.
A teď se podívejme na příchod Epic Store. Co přináší nového oproti Steamu? Vůbec nic, naopak funguje na úplně stejném principu jako Steam, jen má méně funkcí a jeho jediná výhoda spočívá ve větším profitu pro vývojáře/vydavatele. Což ovšem není něco, co by koncový zákazník pocítil, zvlášť když koncová cena zůstává stejná.
Celá tato situace mi připomíná vydání Mass Effect 3 (a samozřejmě i další nové hry od EA), který vyšel pouze na Originu. A má někdo pocit, že tento krok udělal z Originu konkurenci Steamu? Naopak bych řekl, že o Originu je postupem let slyšet čím dál tím méně.
Já si jen vzpomínám, kdy všichni nadávali na Steam a já jako jeden z málu mu fandil. Jakmile se oznámilo, že to bude aktivovat na Steamu, tak že si to prý nekoupí.
A ejhle, dnes to samé s EPIC Store. Osobně se tim nenechám odradit, ve výsledku doufám, že se Valve trochu oklepe a zamyslí, proč se to vlastně děje a pokud tu bude Steam, EPIC a GOG, budu nejvíce spokojen... GoG obecně dnes u mě vede, protože prostě mít hru bez DRM je lepší.
Na hře samotné se nic nemění a chce to čas a hysterie pomine.
Ano Steam potřebuje nakopnout ,ale ne takhle..tohle je podraz a sviňárna na kterou doplatí jak hráči,tak samotní vývojáři,jelikož jim hráči budou vracet předobjednávky.Bohužel tohle povede ještě více k warez scéně.Já stále važuju zda si předobjednávku nechat,založit si fake účet na tom pomrdaným Epicu,tak aby mě šikmoocí nemohli špiclovat a sotva dohraju tu hru,táhne ten Epic z kompu :-) Nebo hru koupit na Steamu až za rok...dilema.... Na Metacriticu a dalších webech už teď mají mou sníženou známku,za to jakou kudlu vrazili hráčům,18 dní před vydáním,do zad :-)
Je mi líto, ale zjevně poprvé v životě budu muset zrušit předobjednávku. Koukám, že jsem objednával 17.1.2018 a je mi líto, že nejspíš zůstane nevyzvednuta.
Mrzí mě, že na celou situaci s Epic Store doplatí jak Xzone, tak Playman, tak vývojáři, kteří v tom nejspíše budou nevinně a zbytečně to poškodí hru, o které věřím, že je opravdu dobrá.
Nicméně necelé tři týdny před vydáním udělat takovýto krok, navíc ze dne na den bez šance udělat ještě nákup na Steamu (ano, dozvěděl jsem se o tom pár hodin poté, co už hra zakoupit nešla) považuji za velmi nesolidní jednání, které nehodlám podporovat. Má averze vůči Epic Store je samozřejmě můj osobní problém a pokud bych o tomto kroku věděl řekněme půl roku dopředu, asi by mě to nepotěšilo, ale měl bych čas na rozhodnutí, zda Epicu dám šanci. Ale toto považuji za dýku do zad jen prohlubující moji averzi vůči Epicu.
A mimochodem nesouhlasím s názorem, že toto je konkurenční boj, na kterém bude zákazník vydělávat. Pokud by situace byla taková, že hra by na Epic Store byla třeba o 25% levnější než na ostatních obchodech, nemám s tím nejmenší problém a věřím tomu, že hodně lidí si za těchto podmínek hru dobrovolně a ráda zakoupí. Ale na přístup "buď Epic Store nebo nic" musím říct "ne, děkuji a raději si rok počkám".
Myšlenka na závěr pro Xzone/Playman - pokud byste měli zájem za rok vydat Metro: Exodus Day 366 Edition" ve stejně hezkém obalu, s dárkem a hlavně klíčem na Steam, velice rád si tuto edici zakoupím.
@Radmil
Poněkud nechápete význam slova konkurence. Konkurence by byla, kdyby to dali na Steam a Epic a nechali hráče se rozhodnout. Takto to není nic jiného, než monopol.
@Radmil
Důvod je ten, že lidi chtějí mít vše na jedno místě, nechtějí dávat info Číně a Tencenu a rozhodně nechtějí přejít ze Steam co má všechno na kouřící hromadu šrotu z Číny co žije z Fortnite a má horko těžko funkční friend list.
Omlouvám se, ale ruším pre-order.
Měnit pravidla uprostřed hry není nic co hodlám podporovat.
Vše je přes EPIC!
Důvod je například cena pro Evropany 59,99 € oproti 49,99 $ pro Ameřičany.
dobrý den chci se zeptat kdyz dnes nebo do tydne opředobjednám hru budu mit ještě nejakou šanci na hru která se aktivuje přes steam nebo už je vše přes Epic store
Je vtipný, jak se tady opakuje stejná situace jako před lety, kdy se v krabičkách her začala objevovat nutná aktivace přes Steam. Taky se to hráčům nelíbilo a vykřikovali, že si nikdy takovou hru nekoupí. Dnes si naopak stěžují, když tam Steam není.
Jak tady už zaznělo. Konkurence je pro Steam zdravá a není důvod proč kvůli tomu hru bojkotovat. Každá změna není vždy jen k horšímu. Chce to otevřenou mysl a nehysterčit u všeho nového :)
Zdravím,
hra se opravdu aktivuje na Epic Games Store. V popisku hru jsme aktivaci změnili.
Xzone ani JRC nemohou za to že tam ty Steam klíče nebudou.
Nebude. Máš to tam červeně napsané.
No tak Metro u mě končí. A zdá se, že Xzone a JRC taky když nejsou schopní zařídit si Steam klíče.
Chci se zeptat xzone, když mám už z dřívějška u vás objednanou tuto edici, bude obsahovat steam klíč? Děkuji.
Tak se ruší předobjednávka bohužel...nebudu podporovat exkluzivity posranýho Epicu
Hezká sviňárna pár dnů před vydáním....
Tak jestli opravdu je tam klíč na Epic Store, tak to určitě kupovat nebudu... počkám si rok až se to vrátí na Steam
Změna informací, dle playmanu budou klíče z krabicovek na EPIC STORE!
@Sam Fisher:
Neprodává se to na obou obchodem, protože by to všichni koupili na Steamu. EPIC potřebuje prorazit a proto prostě potřebuje excluzivity. Ve výsledku na tom můžeme jen vydělat.
Steam je fajn, ale už roky stagnuje a celé Valve tak nějak marní svůj potenciál. Tohle by je mohlo trochu nakopnout.
Nehledě na to, že Steam nezačal zas nějak výrazně jinak. Také to tlačil přes exkluzivity. Jinak to prostě nejde, každopádně kroky EPICU jsou rozumné, pochopitelné a správné. Pokud si někdo nepřeje pořádnou konkurenci pro Steam, je sám proti sobě.
Dle Playmana budou krabice obsahovat klíč na Steam :-) Zítra se prý vydá oficiální tisková zpráva,snad se to už nijak nezmění :-)
Velmi mě to mrzí, ale musel jsem zrušit predobjednavku a koupit na steamu dokud to je ještě možný. Fakt nebudu instalovat další klient. Stačí ze mám ještě origin. Každopádně jako náhradu od vás beru anthem aspoň :)
Hele, 18 dní do vydání, nevím, jak to mají všude, ale fyzický kopie už se dávno musí rozesílat ne? To by znamenalo, že tam bude kód na steam
Viťa : Naprostý souhlas.Možná Valve začne po letech dělat opět pořádné singleplayer hry .Jen víc konkurence a dočkáme se half life 3 :-D
@Viťa jasně :-)
Sam Fisher: Jasně Steam má teď rozhodně navrch ale to snad nemusí být navždy. Tak nějak vždycky budu radši když se objeví někdo noví a snaží se trochu ,,popíchnou,, giganta kterej to má jasný. U MP hry to co píšeš dává smysl ale zrvona u Metra který budu hrát sám je mi jedno jestli na Steamu nebo na Epicu. A jelikož nejsem achievementovej lovec tak to neřeším ale 100lidí 100chutí chápu že se to někomu nemusí líbit ... pak si stačí počkat rok a bude to mít i na Steamu ...
@Viťa pokud ti jde o aktivace klíče,tak ti to vadit nemusí,ale pokud preferuješ kompletní servis,co nabízí Steam,jako přátele,přehlednou knihovnu,achievementy,kliknutím jedním tlačítkem se můžeš ke kamarádovi připojit do hry,levelování profilu,workshop,cloud saves (ano všechny tyto aspekty Epic nemá a kdoví jak dlouho mít ještě nebude),tak mě osobně to nemůže být jedno.Nevím,proč to neprodávaj na obou obchodech...peníze byly asi silnější než hráči.
Já osobně bojkotuju Origin, uPlay a teď i Epic store... prostě nechci dalšího klienta a hry na to navíc stejně nestojí a co je od Ubi a chtěl jsem to tak jsem stejně koupil přes Steam s tím že teda uPlay mi to cpe taky ale nechcií je podporovat na Steamu mam přes 400 her a spoustu přátel....
No bóže, tak budu hrát na epic storu.Mám už tolik herních účtů,že jeden klient navíc mě nezabije. :-)
https://www.rockpapershotgun.com/2019/01/28/metro-exodus-becomes-epic-games-store-exclusive/
Bohužel prý budou krabicovky obsahovat Epic klíč.
Carnage: Právě pro to si myslím že to bude tak jak si to předobjednal což znamená Steam, a objednávky co budou dál (nový) tak Epic. Nevím jen tipuji. Každopádně bude asi lepší počkat na nějaký ofiko vyjádření. Osobně mi je celkem jedno kde hru aktivuju.
Podle ruský stránky bude krabicovka mít klíč na epic store :(
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ru&u=https://www.igromania.ru/news/80274/RS-versiya_Metro_Exodus_stala_vremennym_yeksklyuzivom_Epic_Games_Store.html&prev=search
Viťa : Ale to se netýká krabicové verze .
Všechny tyhle informace ale řeší jen digitální verze hry a ne krabicovky. Na offiko stránce píšou :
I have pre-ordered a physical copy of Metro Exodus for PC. How will this news affect me?
This will not affect you at all. You will receive your packaged game with a key allowing you to play.
Pěkné ale nepíšou Steam jen že dostaneme klíč a budem moct hrát.
Pokud máte předobjednáno mělo by všechno zůstat na Steamu.
Later today, sales of Metro Exodus will be discontinued on Steam due to a publisher decision to make the game exclusive to another PC store.
The developer and publisher have assured us that all prior sales of the game on Steam will be fulfilled on Steam, and Steam owners will be able to access the game and any future updates or DLC through Steam.
We think the decision to remove the game is unfair to Steam customers, especially after a long pre-sale period. We apologize to Steam customers that were expecting it to be available for sale through the February 15th release date, but we were only recently informed of the decision and given limited time to let everyone know.
To se ještě neví... https://www.zing.cz/novinky/96052177/digitalni-prodej-metra-exodus-na-pc-bude-probihat-jen-pres-epic-store/
Dobrý den,
bude předobjednávka krabicové verze hry aktivovatelná na Steamu?
Bude krabicová verze obsahovat aktivaci na Steam, nebo Epic store?
hru bude chránit Denuvo
To je snad jasné ne, že jsi to chcou chránit před ukradnutím. Dělal by to tak každý, kdo by do vývoje dal xxxx milinou. Mě je to úplně jedno co tam mají. Jestli to někomu vadí, tak at jsi to nekoupí.
Martin: Zdravím, další dárek ke hře neplánujeme.
Dobrý den. Chci se zeptat, náhrada za plecháček asi nebude že? Pro ty co ještě neobjednali? Díky
Ghost.cz: Zdravím, budeme vás kontaktovat. Doplatit je možné převodem na účet nebo Xzone kredity, pokud máte dostatečný počet :)
Zdravím. Mám dotaz na ADMINA. Hru mám zaplacenou předem za původní cenu. Předpokládám že doplácet budu při dobírce?
BackPa:Je pravda že od prvních informací co se ke mě dostali tak postupem času mám čím dál větší strach že to bude bezduchá semi open world střílečka místo staré dobré příběhové lineární pecky. Snad se mílím. Jinak s předobjednávkou máš pravdu, sám bych za to 1599,-
Cena se opravdu změnila a dnes o tom budeme rozesílat informační email. Omlouváme se za zpoždění :)
Víťa: Těch pár korun neřeším, u předobjednávky se změna ceny dá i čekat. Tu jde spíše o to, aby mi pak přišlo info o změně ceny u jiných her, kde ta cena bude dělat třeba i pár stovek. Metro třeba kupuju hlavně kvůli tomu hrníčku a kdyby ho zdražili třeba na 1599,-, tak už ho kašlu, protože to zatím vypadá fakt nudně.
Jestli se nepletu tak dřívější cena byla 1299,- takže 50,- navíc. O tom se snad ani nemusíme bavit ne ;) kdyby mi poslali email že se zvýšila cena o pade jestli chci objednávku nechat tak bych si myslel že si dělají srandu :)
Sam Fisher: Jop, cenu změnili. Kdyby to nepsal někdo do komentářů na Zingu, tak o změně ani nevím.
Takže za 1) hru bude chránit Denuvo - pro mnohé z hráčů důvod ke koupi či zrušení objednávek.
za 2) nezměnila se cena? zdá se mi ,že to stálo méně,ale jelikož xzone neinformoval o změně ceny v mailu,tak se mi to možná jenom zdá :-)
Už jen 26 dnů! Neuvěřitelné jak to uteklo... Jsem aktuálně v poctivé přípravě na Metro: Exodus. Musím napsat, že (klasicky) hrát Metro PO přečtení původního díla, je úplně jiný rozměr. Kniha je prostě kniha. Člověk má najednou naprosto odlišný vztah k postavám a docení všechny ty nuance a náznaky ve hře. Jinak pořád platí, že Glukhovskyho nepovažuji za nijak extra výjimečného autora, ale čte se dobře. Metro 2033 má zásadní chybu snad jen v tom, že všechna ta společenství a různorodé skupinky v moskevském metru nedostanou příliš prostoru. Je to škoda. Plus Arťom mi občas přijde drobátko triggered! :-D Suverénně nejvíc se mi líbí až téměř hororové pasáže, ve kterých postavám solidně (v určitých částech metra) hrabe. Jinak redux verze jsou pořád top, pohledné a hrají se fantasticky (jedu poctivý bolševický hard core režim).
Pár dnů a je to tady! :-)
Hulala: Expansion pass byl u sběratelky...
A gold edice by nebyla??? Mě tu totiž chybí expansion pass, který přidá další lokace a dobrodružství...
Dobrý den rád bych se zeptal jestli bude ještě k dostáni aurora limited edition ?
Punisher: Day 1 edic je zatím dostatek :)
Dobrý den, je prosím ještě dostatek těchto edic s těmito bonusy? Děkuji
FTW_Happy: Hru budeme odesílat den před vydáním, takže na den vydání by měla být hra u vás :)
Klara: Jde o klasickou krabicovou verzi, která obsahuje aktivaci na Steamu :)
Plakát bude součástí balení Day 1 Edice. Dle informací od dodavatele je v krabičce se hrou.
Předobjednáno, plecháček mě dodělal :D
Taky bych se přidal pod dotazy, zda-li bude plakát součástí balení, ale hlavně jestli při přepravě Zásilkovnou budu mít možnost si hru vyzvednout už v pátek, 15.2... Předem díky za odpověď.
Ty dárky jsou velmi potěšující :) Díky
Dobrej, Playman ke krabicovce slibuje plakát. Uvidim ho v mé objednávce?
Dobrý den, nevšimla jsem si typu distribuce, ale píšete, že se hra aktivuje přes Steam. Jedná se tedy o fyzickou kopii hry, nebo pouze download kód? Pokud jde o krabicové vydání, bude předobjednávka obsahovat i plakát avizovaný oficiálními kanály hry? Děkuji
Dobrej, release je 15.2 v pátek. Je možný že dostanu hru ještě ten den skrz PPL ?
angeldustt: Zdravám, plecháček je ke vše objednávkám. Stačí mrknout na váš účet a už ho uvidíte u hry :)
Dobrý den, mám u Vás předobjednanou Metro: Exodus - Aurora Limited Edition
Dostanu k této předobjednávce také plecháček? Díky za odpověď.
Moc děkuji za odpověď. Jdu objednat z ofic účtů :D
S pozdram
Johny
Johny: Zdravím, ano, hra se bude aktivovat na Steamu :)
Dobrý den, bude součástí kód steam? - děkuji..
Zdravím budete mít v nabídce Aurora Edition?
DD: Sběratelka ještě nebyla oznámena. Vzhledem k odkladu vydání má ještě docela čas :)
zdravim, nejake novinky ohledne sberatelky? abych ji neprosvihnul... : )
Dotazek: Čeština bude oficiální od českého distributora.
Ta čeština je od vývojářů nebo to bude xzone sponzorovat????
Corvus: Věříme, že určitě ano. Zatím ale žádná oznámena nebyla :)
Dobrý den, bude nějaká sběratelská edice?
Tohle na 99% věřím bude povedené jako předchozí díly a atmosféra vypadá velmi dobře. Už se těším. Snad jen nějaký ten bonus by xzone mohlo přidat :)
zdravím, chtěl bych se zeptat jestli neví někdo jestli bude nějaka oficialní cestina nebo jestli se nechystá nějakej prekladatelskej tým? díky za info
armagedon: Hra vyjde nejdříve na podzim letošního roku. Jakékoliv zvěsti o použité ochraně bychom teď vůbec neřešili :)
Ahoj, narazil jsem na zvesti, ze by hra mela pouzivat protipiratskou ochranu Denuvo, co je na tom pravdy? Tahle ochrana je pro mne zasadnim duvodem jestli hru poridit nebo ne a tady by mne to velice mrzelo.
Vypadá to fakt dobře... naštěstí tam nedali ten otevřený svět,ale lokace nebudou malé a lineární,což je jen dobře.Předchozí díly byly nabušené akcí a atmosféra se dala krájet,tady to vypadá,že si to hra i zachovala.Takže šup s tím do košíku a už aby byl podzim 2018. :-)
Zatím to tak vypadá, že se jakýchkoliv informací dočkáme, až po novém roce.
Mužem očekávat že budeme vést nějakou skupinu lidí na povrchu?
A co ta lokomotiva, to bude jako rychlí cestování nebo jak bude využitá?
Každopádně budu přeobjednávat protože jsem milovník knižní série. <3
pokud bude sběratelka ihned informujte to samé u Far cry Assasins a dalších pecek must have! :)
Bylo by super kdyby udělali i sběratelku.
K tomu , jak velký má být herní svět, by se čeština hodila.
Těším se. :) Obě Metra jsou boží, a na oznámení trojky jsem už dlouho netrpělivě čekal. Ještě by mohlo být v češtině, jako předchozí díly. :)