Xzone představuje nové logo
Po 16 letech přichází velká změna

20.3.2023



Xzone letos v březnu slaví 22. narozeniny a k tomuto výročí jsme si nadělili nové logo. Po neuvěřitelných 16 letech se tak loučíme s původním typickým logem a vítáme zbrusu nové, na kterém budeme stavět novou identitu našeho obchodu.


Naše nové logo pochází od agentury Better, s níž jsme se na cestu za velkou změnou vydali už před více než rokem. Finální implementace pak probíhala a bude dále probíhat v interním Xzone týmu.

„Dlouhé roky nás symbolizovalo výrazné X, rostlo s námi a bylo naší nezaměnitelnou součástí.
Proto jsme jej z počátku chtěli zachovat. Už po pár ukázkách od Betteru ale začínalo být jasné, že existuje i jiná cesta.
Loučení s Xkem bylo těžší, než porazit Malenii na taneční podložce.
Nakonec ale předalo štafetu novému symbolu, který ponese naši identitu,”
popisuje začátek změny Jan Bobrovský z marketingového týmu Xzone.

Středobodem nového loga je oranžové O, spojující Xzone se všemi imaginárními světy a příběhy. O se stává pomyslnou bránou k proniknutí našeho sortimentu do rukou zákazníků. Xzone už totiž dávno není jen o hrách, v nabídce máme také sběratelské figurky, populární vinyly, něco ke čtení i další merchandise, v rámci kterého budujeme i naši merchovou značku Xzone Originals. To vše bude nyní zastřešovat nové logo.



Xzone tak poprvé ve své 22leté historii dostává jednotný vizuální směr, díky kterému můžeme lépe komunikovat naši značku. Doposud jsme se totiž soustředili primárně na hladký chod obchodu a spokojené zákazníky.

 

„Logo je na jednu stranu strašně důležitá věc, ale ještě důležitější je správně fungující firma. Většinu mého profesního života i života Xzone měla firma jedno logo. Nebylo ideální, ale měl jsem ho rád. Loučení proto nebylo lehké, což mohou potvrdit kolegové i lidé z agentury. Už nějakou dobu bylo jasné, že uzrál čas na změnu, bylo potřeba se posunout a 22. narozeniny byly ideální termín. S novým logem již nějaký ten pátek žiji a líbí se mně čím dál více, a to je myslím dobré znamení,“
komentuje změnu Martin Schovanec, spolumajitel Xzone.

Ke změně jsme se odhodlali i z důvodu grafických možností původního loga, které byly v mnoha ohledech silně limitující.

„Naše původní logo už obrůstalo mechem a hůře se potýkalo i s některými technickými požadavky. Proto jsme kromě zachování hravosti chtěli od loga i moderní jednoduchost a funkčnost. Mělo odrážet naše kořeny i budoucí směřování a také nést identitu v rámci našich vlastních produktů – Xzone Originals a Xzone Exclusive. Díky zachování typických Xzone barev a jednoduché typografii má logo nespočet různých využití a perfektně nám sedne.”
dodává Jan Bobrovský.

Výrazná změna loga bude vyžadovat chvíli, než si na něj zvykneme, přeci jen je to už spousta let. Rozhodně ale bude stát za to. Co vše nové logo skrývá, objevíte v dalších týdnech, měsících a letech. Bude to dlouhá a nesmírně zajímavá cesta, na kterou vás moc rádi zveme.

Press kit s novým logem