Zascrolluj nahoru
Email  xzone@xzone.cz   Telefon 415 652 090 (8:00 - 16:00)

RECENZE: Shadow of the Tomb Raider (DIGITAL)

Líbí se vám tato hra či vás zklamala? Dejte o vašich názorech na ní vědět ostatním hráčům. Stačí výstižně vyplnit klady, zápory a celkové hodnocení.

Seřadit podle:

DataProcent

Magistr  2019-02-15 14:47:20**********75%

Klady:

+ opět grafika, byť z mého pohledu podobná jako v předchozím dílu, veškeré lokace vykreslené nádherně
+ lokace - jihoamerická džungle mi seděla o trochu více než mrazivá Sibiř, na mapě bylo vidět, že si s ní vývojáři pohráli, některá místa mi vyloženě brala dech, byla zde i větší různorodost než v minulých dílech (město, chrámy, džungle...)
+ challenge tombs
+ postavy (byť s jistými výhradami)
+ příběh - za mě ne úplně stoprocentní, ale přesto kvalitní, je zde zajímavá zápletka, povedené napojení na mayskou i křesťanskou mytologii
+ nové techniky lezení (slaňování + slézání po stropech) byly pěknými přídavky do Lařina pohybového setu
+ vylepšování zbraní
+ některé vedlejší mise

Zápory:

- akce, která zde v tomto díle chybí asi nejvíce v rámci celé série Tomb Raider; na jednu stranu v určitých pasážích to nebylo na škodu, protože tato hra nikdy nefungovala ve stylu FPS akcí a není na tom založená, na stranu druhou některé úseky hry jste si třeba pár hodin nevystřelili, což je vzhledem k povedenému craftingu a poměrně rozsáhlé paletě nepřátel škoda
- crafting - na jednu stranu velmi povedený, na stranu druhou poněkud ztrácí smysl ve spojistosti s nedostatkem akce
- příběh - nese se v duchu původních dílů série, opět zde máme Trinity, jako ústřední zlou korporaci, kterou musíme zastavit před zničením světa, což není zase tak špatný námět, ale říkám si, zda nejde opět o ten samý příběh převlečený do jiného kabátku (alespoň ve své kostře); navíc vzhledem k tomu, že se jedná o vyvrcholení série, tak mohlo na konci dojít k poněkud většímu zvratu nebo závažnějšímu průběhu, nic z toho se nestalo a konec byl prakticky takový, jaký jsme jej všichni očekávali
- vývoj Lary jako charakteru - měl zde být a nebyl, nebo alespoň ne v takové míře, jak bychom to očekávali; vývojáři se o to sice snažili, ale že by nás jako hráče stavěli před určité morální rozhodnutí nebo něco podobného? Ani ne
- postavy - z hlediska postav mi minulý díl přišel kvalitnější; ano, byly tu postavy, které mi nějaký ten čas zůstanou v paměti (Dominguez, Uchu, Rourke), ale přesto...
- zbytečně mnoho typů nepřátel, kteří bojují zblízka - kazí to i těch málo akčních pasáží, které ve hře jsou - kvůli vybalancování hry musejí samozřejmě vydržet více než je tomu zvykem, takže přestřelky často končí tak, že akorát couváte s brokovnicí pořád dozadu až postřílíte všechny, co na vás nabíhají, pak vytáhnete luk, střelíte ty 3 zbývající lukostřelce a jdete dál; klasických přestřelek s vojáky s palnýi zbraněmi tu je jen pár
- prakticky absence survival prvků, které jsou tu oproti ostatním dílům upozaděny, nikdy necítíte potřebu po nějakých zdrojích, nebo dokonce strach o život; lootu je všude mnoho
- krátká hrací doba (osobně mám nahráno 16 hodin - hlavní linka + challange tombs + nějaké ty vedlejší mise)

Celkové hodnocení:

Vždy, když vyjde na světlo světa další díl nějaké herní série, je hlavní otázkou pokaždé, jestli je tento díl lepší než ten předchozí. Moje odpověď na tuto otázku je, že není. Co se určitě zlepšilo jsou lokality a jejich vykreslení, nicméně veškeré ostatní aspekty hry již nejsou tak oslnivé. Jasně, ani ten příběh, ani postavy atd. nejsou vyloženě špatné, ale je to takové dobré B až C, což si myslím, že na vyvrcholení již několik let trvající série nestačí.



hunt  2018-10-24 20:41:46**********92%

Klady:

grafika
příběh
průzkum
prostředí
crafting
tomb challenges

Zápory:

žádné

Celkové hodnocení:

Skvělé pokračování! Se zaměřením více na příběh a průzkum a méně akce.



Přejít na stránku:

Počet na stránku:


Nové recenze