RECENZE: Days Gone

Zápory:

- snadné
- místy zdlouhové
- časté FPS drop (hráno na PS4 PRO)
- bez upgradu nádrže směšný dojezd motorky

Celkové hodnocení:

Jsem velký fanoušek post-apo tématu a pokud jsou v tom zombie (ano, vím že tohle zombie prý nejsou) tak tím spíše. Na tuto hru jsem se velmi těšil a nebyl jsem zklamán. Hra přináší několik zajímavých prvků, které stojí za to vypíchnout a které činí hru jedinečnou. V první řadě je to motorka a věci kolem ní. Je zde nepřeberně možností kombinací barev, vzorů, nálepek, výkonnostních a funkčních upgradů, které z každé motorky učiní poměrně unikátní stroj. Jízdní model je však čistě arkádový, což však ničemu nevadí a jízda post apo Oregonem je zážitkem i jen při free ride. Druhým takovým prvkem jsou příběhové linie, kde jedním úkolem plníte třeba 2, ale i 4 najednou. Zprvu se to zdá zmatené, ale ke všemu se lze vrátit v popisu příběhové linie a dohoromady to do sebe krásně zapadá. A posledním takovým prvkem jsou hordy. Jejich likvidace představuje, hlavně zpočátku, celkem výzvu a vyžaduje plánování a řádnou přípravu. Ale je to zábava, to Vám garanruji. Postupně jsem si vymlátil všechy a to jich je ve hře 31 a 2 jako bossové. Jinak zde máme klasický klišé příběh - virus outbreak, který mění lidi ve freakry, love story jako trám, zapojení manželky hrdiny do výzkumu ze kterého virus vzešel, ochranu slabých, klaďase, záporňáky a tábory, ve kterých jsou různá "státní" zřízení a pro které jezdíte úkoly, především lov na banditos, nebo záchranu rukojmích. Úkoly jsou celkem repetetivní, ale zase jich není extra moc, takže to nijak hru nesráží. Dále je třeba zmínit craftovací systém, kde z nalezených věci kombinujete různé pasti, výbušniny a zápalné lahvičky. Rovněž hlavní hrdina Deacon se v průběhu hraní zlepšuje a každou úrovní dostanete jeden dovednostní bod, za který ho naučíte jednou z 45 dovedností rozdělených do stromů Boj na blízko, Boj na dálku a Přežití. Už tak ve 3/4 hry budete umět všechno a Deacon víc než cokoli jiného připomíná Arnieho (ne vzhledem, ale schopnostmi) ze starého dobrého Commanda, pro kterého vybít tábor s mnohonásobnou přesilou je asi taková námaha, jakou je pro mne obléknutí košile. Ale což, je to hrdina.... Jinak je ve hře nepřeberné množství aktivit, každou jízdu budete potkávat otazníčky označující náhodné události, které sice s příběhem nesouvisí, ale je to oživení někdy i dlouhých přesunů (ne, quick travel jsem nepoužíval, připravil bych se o zážitky), případně je zde opravdu velkmé množství sběratelských předmětů z nichž upozorním především na zpěváka v Lost Lake, který je vážně dobrý. Důležité jsou rovněž poznámky NERO, které vnesou trochu více jasu do pozadí příběhu. Grafiku jsem již zmínil v plusech, nicméně je dobré ji zdůraznit i zde. Opravdu to stají za vidění a některé turistické výhledy opravdu berou dech. Kladně hodnotím i variabilitu lokací - od lesů, planin přes hory, až po scorchet Eatrh - takže se nudit nebudete. S tím však také souvisí HW náročnost - hrál jsem na PRO s SSD a dropy byly dosti časté. I nahrávání nebylo z nejkratšísch ani s SSD diskem, takových 10 vteřin jsem si počkat musel. S klasickým HDD si to snad ani nechci představit. Už jsem chtěl asi třikrát končit, ale pak jsem si vzpomněl ještě na další věc, kterou musím zmínit. A i nyní bych ještě věděl o čem psát, ale stejně Vás už nudím a tak jdu hodnotit. Snažím se o objektivní hodnocení, takže dávám 80 a fanoušek žánru, tedy i já, ať si 10 klidně přihodí.

Milan  2019-05-02 09:28:19**********85%

Klady:

+ nejhezčí zombie svět
+ skvěle propracované ovládání motorky
+ detaily prostředí
+ vyprávění příběhu
+ hutná atmosféra
+ hordy přináší příjemnou zábavu a adrenalin
+ RPG prvky - hlavně si mi líbí designové u motorky a zbraní - přidělat si na baseballovou pálku hřebíky nebo měnit částečně design motorky je skvěle osvěžení

Zápory:

- sem tam nějaký bug ale to otevřené světy mají všechny
- Chování protivníků je občas nesmyslné
- občas nesmyslné úkoly které prostě nechcete ale musíte je splnit
- za me na survival horor je to jednoduché na střední obtížnost
- u exkluzivity na PS4 jsme měl určitá očekávání které se nevyplnilo
- mám raději více naskriptované hry s přechody přímo ze hry do filmu - zde se nic takového neděje i přesto ze na gameplay z roku 2016 to bylo a nyní ve hře to není - zase byly přidány jiné věci i přesto jsme se cítil trochu podveden

Celkové hodnocení:

Kdybych měl hru rovnat s dalšími exkluzivty na PS4 jako je God of War, Last of Us, které jsem hodnotil 90% a více tak dám Days Gone maximálně 70%. Ale zas když si to porovnám se hry které jsou na trhu pro všechny platformy tak tahle patří k těm lepším a kvalitním hrám. A otevřených zombie světů s originálním nápadem, příběhem a detailně zpracovaným prostředím není. Věřím že menší nedostatky vývojáři opraví a dodají nějaké nadupané DLC. Měl jsem velká očekávání ale to protože exkluzivity na PS4 stojí za koupi konzole PS4 ale pro tuhle exkluzivitu to úplně neplatí. Ale pořád je to skvělá hra se spoustou zábavy, kvalit a hutné atmosféry. Za mě 85%

Jan Semerad  2019-05-02 02:17:58**********65%

Klady:

post apo. svět