Obsah článku:


Na našem blogu už jsme vám ukazali jak začít s Warhammerem 40,000 a jak tuto hru hrát. Právě teď však vychází nová edice Warhammer: The Horus Heresy společně s novým starter setem Saturnine. Nápadně podobná 40K a to kvůli tomu, že se odehrává ve stejném vesmíru, se stejnými postavami, pouze o 10 000 let dříve... Takže co vlastně The Horus Heresy (někdy také 30K) je? Kde se odehráváme v příběhu vesmírných mariňáků a jak vypadají pravidla?


„From the darkness of the Age of Strife, the Emperor rose. From His light came the Legions. And from their pride, the Heresy.“


Společně k nové edici pro posílení hype trainu (vlny očekávání) vyšel i následující trailer, kde se objevují známe postavy z Warhammeru jako třeba Malcador the Sigillite společně s novými modely ze Saturnine starter boxu.





Co je to Warhammer: The Horus Heresy?

Warhammer: The Horus Heresy je samostatná wargamingová hra ze světa Warhammer 40,000, zasazená o 10 000 let dřív – do období končící great Crusade (velké křížové výpravy za osvobozením galaxie) a následné občanské války známé jako The Horus Heresy, která končí bitvou o Terru (Zemi), kde Císař, otec primarchů a sjednotitel galaxie poráží Hora, ale smrtelně zraněn usedá na Zlatý trůn. Hra staví na rozsáhlých armádách, ikonických mariňácích a věrné rekonstrukci událostí, které rozdělily lidskou civilizaci na loajalisty a zrádce. Je ideální pro hráče, které láká epický příběh, masivní bitvy a jednotný, charakteristický styl jednotlivých armád z doby 30K.

V Horus Heresy nebojujete proti Xenos rasám, ale proti jiným Astartes (Space Marines) – geneticky upraveným super vojákům, kteří tehdy ještě nebyli rozděleni do Chapters jako v éře 40K, ale pouze do legií pod svým Primarchem (Primarchové - geneticky upravení synové Císaře, ze kterých vznikaly legie mariňáků). Každá Legie má svůj vlastní bojový styl, kulturu i místo v příběhu – ať už zůstala loajální císařskému trůnu, nebo se přidala k Warmasteru Horovi ve zradě, která otřásla celou galaxií.

Níže najdete přehled všech aktuálně hratelných frakcí, rozdělených do pěti hlavních kategorií:

Loyalist Space Marine Legions:

  • Blood Angels – Ušlechtilí válečníci se smrtící zuřivostí.
  • Dark Angels – Tajemná a rituály posedlá první Legie.
  • Imperial Fists – Mistři obrany, věrní a neústupní.
  • Knights Errant – Tajná úderka Malcadora, elitní agenti.
  • Iron Hands – Kybernetičtí válečníci, opovrhují slabostí.
  • Raven Guard – Specialisté na přepadení a infiltracI.
  • Salamanders – Lidskost, plamenomety a černé zbroje.
  • Space Wolves – Divocí, čestní bojovníci z Fenrisu.
  • Ultramarines – Strategové a vládci říše Ultramar.
  • White Scars – Rychlí jezdci a mistři bleskového útoku.


Traitor Space Marine Legions:

  • Alpha Legion – Špióni a mistři intrik.
  • Death Guard – Pomalu kráčející, nezastavitelní.
  • Emperor's Children – Dekadentní uctívači dokonalosti.
  • Iron Warriors – Chladní specialisté na obléhání.
  • NightLords – Šíří strach a brutalitu.
  • Sons of Horus – Elita zrádců, Horova pěst.
  • Thousand Sons – Psychičtí mágové a hledači poznání.
  • Word Bearers – Fanatici a proroci chaosu.
  • Wolrd Eaters – Berserkři ovládaní hněvem.


Forces of the Cult Mechanicum:

  • Mechanicum – Tech-kněží z Marsu, ovládající technologie.
  • Questoris Knights – Rytíři v obřích kráčejících strojích.
  • Titan Legions – Gigantičtí váleční „bohové“ z oceli.


Forces of the Emperor:

  • Assassins – Tichá čepel Impéria. Likvidace klíčových zdrojů.
  • Imperialis Militia and Warp Cults – Lidské milice a kultisti.
  • Legio Custodes – Nejlepší bojovníci Impéria ve zlaté zbroji.
  • Sisters of Silence – Němé ant-psyker válečnice.
  • Solar Auxilia – Elitní lidská armáda loajální Císaři.
  • Talons of the Emperor – Custodiani a Sestry spojeni.


Armies of the Warmaster:

  • Daemons of the Ruinstorm – Chaos entity z Warpu.




Jak začít s Warhammer: The Horus Heresy?

Pokud s Warhammerem teprve začínáte, nejlepší je vzít to krok za krokem:

1. Pořiďte si základní výbavu

Do začátku budete potřebovat: (nabídka našeho modelářského vybavení)

  • kleštičky na vystříhání dílků z rámečků
  • lepidlo na plastové modely (doporučujeme lepidla Citadel)
  • pilník nebo skalpel, kterým začistíte spoje a zbytky plastu
  • štětce a barvy, kterými oživíte svoje miniatury
  • metr nebo pravítko – na měření vzdáleností
  • kostky – šestistěnné kostky na hraní, budete s nimi testovat pohyb, zásahy nebo výdrž zbroje

2. Vyberte si první set

S novou edicí a novými pravidly je nejlepší způsob jak začít s již zmiňovaným Saturnine box setem. Uvnitř najdete knihu pravidel, pravidla pro jednotky v boxu, kostky, pravítka, transfer sheety, tokeny a 50 miniatur, ty jsou:

  • 40 mariňáku v MkII Power Armoru, které můžete nově vybavit disentegrátor zbraněmi.
  • Centuriona v MkII Power Armoru, nesoucí energetický palcát a combi-meltu.
  • Araknae Quad Accelerator Platformu, seriózní palebná síla, ideální na defenzívu.
  • Saturnine Terminátory, old-school design Terminátor zbroje z 80. let. poprvé v plastu!
  • Praetora v Saturnine Terminator Armouru, s různými možnostmi postoje a výbavy.
  • Saturnine Dreadnoughta, podobný Leviathan Dreadům, s defenzivní Saturnine technologií.

Z tohoto setu můžete postavit jednu masivní armádu nebo dvě menší, pokud si chcete box pořídit třeba napůl s přáteli.

Už jste hráči Horus Heresy? Jednotky máte a těšíte se na nová pravidla? Společně s boxem vychází nová pravidla pro armády k nové edici.

Pokud hledáte možnosti jak rozšířit svoji aktuální armádu, mrkněte na naši nabídku The Horus Heresy na Xzone.

3. Nabarvěte si svou armádu

Nejdřív je potřeba plastové miniatury pokrýt primerem (základovou barvou, ideálně ve spreji), aby další barvy dobře držely. Obrovský výběr barev na figurky najdete přímo u nás na Xzone.

Pak přichází na řadu malování – tohle jsou dvě hlavní metody, které doporučuje Games Workshop:

Klasická metoda – použijete Base barvy, následně Shade ( pro vytvoření stínů) a pak případně Layer pro zvýraznění detailů a highlighty. Nakonec doděláte detaily a podstavce miniatur třeba s Technical barvami.
Kontrastní metoda – rychlejší styl, kdy model natřete Contrast barvou, případně doplníte o detaily třeba s Layer barvami. Následně stejně jako předtím doděláte podstavec s Technical.

Sami víme, že barvení může zabrat stovky hodin, obzvlášť, když máte velkou armádu. Proto, pokud se těšíte na hraní, nebojte si vzít na stůl pouze slepené vojáčky a hrát s barvou šedi. Ač je hra s nabarvenou armádou vizuálně hezčí, ani my se u nové armády občas nemůžeme dočkat a den po nákupu už je na stole!

4. Vyzkoušejte si první hru

Jakmile máte sestavené a nabarvené modely, je čas na první bitvu. Doporučujeme začít s menšími střety a ideálně si zahrát v našem Xzone HUBu v Brně, kde vás pravidla naučíme a rádi poradíme. Kromě toho tam čas od času pořádáme i výukové hraní, event přímo pro nováčky, kde se nejenom naučíte pravidla, ale budete si moct i rovnou zahrát s některou z armád na půjčení.



Jak hrát Warhammer: The Horus Heresy?

Na první pohled může Warhammer: The Horus Heresy působit velmi složitě, ale jakmile si zahrajete pár her, zjistíte, že základní principy jsou logické a zábavné. Než se pustíte, do své první bitvy je potřeba naučit se pravidla z Rulebooku, který je právě třeba v Saturnine starter boxu.

Důležité je zmínit, že Warhammer není jako klasická deskovka, stále se vyvíjí a mění. Tedy některá pravidla v Rulebooku mohou být poupravená. Všechny tyto změny pravidel naleznete ke stažení zdarma.

Pokud vás pravidla děsí, zkuste nejprve mrknout na krátké video přímo od Games Workshop, které v rychlosti vysvětlí základní pravidla hraní.




Co znát před začátkem hry?

Pokud jdete hrát Warhammer 40,000, musíte se s protihráčem domluvit, jak velkou hru budete hrát. Nejčastěji se hraje s armádami o velikosti 3 000 bodů (3-4 hodiny). Ze začátku však doporučuejeme zahrát si menší hru, třeba na 500–1 000 bodů na menší mapě. Pomůže vám to si zapamatovat základní pravidla a nestane se, že by vaše první hra trvala pět nebo více hodin. A co jsou to vlastně ty body, o kterých jsme mluvili?

Body určují hodnotu jednotek ve vaší armádě. Jsou formou balancování her mezi různými frakcemi. Můžete mít například jednotku deseti lidských vojáků s puškami, co budou stát 60 bodů, proti jednotce pěti vesmírných mariňáků, kteří, ač je jich míň, jsou mnohem silnější a budou tedy stát třeba 80 bodů. Aktuální bodovou hodnotu jednotek najdete v Liber Army knihách. 

Když jsme u jednotek, je potřeba vysvětlit pojmy jednotka a model, které se v Horus Heresy používají v téměř všech pravidlech.

Jednotka se skládá z jednoho nebo více modelů. Může tak obsahovat jeden model tanku nebo třeba 20 modelů mariňáckých leigonářů. Pokud pravidlo mluví o jednotce, řeč je o všech modelech v jednotce, pokud mluví o modelu, tak se jedná pouze o konkrétní model.

Liber knihy budete potřebovat pro hraní vaší armády, obsahují pravidla, profily jednotek, lore a další.

Obzvlášť profily modelů/jednotek jsou pro hraní nutnost. Jde o tabulku, kde máte vypsané, co vaše jednotka umí, co nosí za výbavu, kolik obsahuje modelů, jak daleko se dokáže pohnout nebo jaké jsou její schopnosti a mnoho dalších. Pojďme se společné podívat na profily vybraných modelů, jednotek a jejich zbraní.

Každý model v Horus Heresy má nějaké základní a pokročilé charakteristiky. Zde jsou popsané:

  • MPohyb (Movement) – kolik palců se může model pohnout
  • WSBojová dovednost (Weapon Skill) – jak dobře umí bojovat nablízko
  • BSStřelecká dovednost (Ballistic Skill) – jak dobře umí střílet na dálku
  • SSíla (Strength) – síla, s jakou umí udeřit při souboji nablízko
  • TVýdrž (Toughness) – jak náročné je model zranit (porovnává se se sílou)
  • WŽivoty (Wounds) – kolik zásahů dokáže pojmout než padne v boji
  • IIniciativa (Initiative) – určuje rychlost, třeba kdo zasáhne v boji nablízko první
  • A Útoky (Attacks) – ukazuje, kolik zásahů udělí v boji
  • LDMorálka (Leadership) – ukazuje, zda jednotka vydrží držet pozici v zápalu boje
  • CLChladnokrevnost (Cool) – ukazuje, zda dokáže odolat efektům statusů
  • WPVůle (Willpower) – ukazuje schopnost psychických sil a útoků
  • INInteligence (Intelligence) – ukazuje, jak dokáže ovládat a chápat vybavení a dělat úkoly
  • SAVObrana (Armour Save) – pokud utrpíte zásah, ukazuje, na kolik se můžete zkusit vykrýt zbrojí
  • INVNeprorazitelná obrana (Invulnerable Save) – to samé, ale nejde zhoršit penetrací zbroje
  • COVObrana z krytí (Cover Save) – mohou získat třeba díky terénu na mapě


To jsme si prošli charakteristiky typické pro jednotky běhající po mapě v prvních liniích a zabírající klíčové oblasti. Co ale tanky a obrovské bojové stroje? Ty asi nebudou mít úplně inteligenci nebo vůli? Následující charakteristiky jsou typické pro tanky, obrovské mechanické stroje nebo dokonce titány, kteří můžou mít těchto charakteristik několik – v tom případě pak reprezentují jednotlivé části těla.

  • MPohyb (Movement) – kolik palců se může model pohnout
  • WSBojová dovednost (Weapon Skill) – jak dobře umí bojovat nablízko
  • BSStřelecká dovednost (Ballistic Skill) – jak dobře umí střílet na dálku
  • SSíla (Strength) – síla, s jakou umí udeřit při souboji nablízko
  • ArmourPancíř – může být z různých stran jinak silný; určuje, jak silné útoky vykryje bez poškození
  • HPIntegrita trupu (Hull points) – kolik zásahů dokáže vydržet, než bude vyřazen z boje
  • IIniciativa (Initiative) – určuje rychlost, třeba kdo zasáhne v boji nablízko první
  • AÚtoky (Attacks) – ukazuje, kolik zásahů udělí v boji
  • Transport Capacity – Transportní kapacita – určuje, kolik modelů může vozidlo převážet


Každá jednotka je pak vybavená i nějakými zbraněmi. Prvně se podíváme na ty na dálku, dále pak nablízko:

  • RDostřel (Range) – vzdálenost, kterou zbraň dostřelí
  • FPKadence (Firepower) – kolik výstřelů zbraň má (kolik kostek házíte)
  • RSSíla na dálku (Range Strength) – síla zbraně
  • APPenetrace zbroje (Armour Penetration) – o kolik modifikuje SAV oponenta
  • DZranění (Damage) – kolik zbraň udělí zranění
  • Special RulesSpeciální pravidla – další pravidla zbraně
  • TraitVlastnost – typy a vlastnosti zbraně


  • IMModifikátor iniciativy (Initiative Modifier) – o kolik upravuje iniciativu modelu
  • AMModifikátor útoku Attacks Modifier) – o kolik upravuje počet útoků modelu
  • SMModifikátor síly (Strength Modifier) – o kolik upravuje sílu modelu
  • APPenetrace zbroje (Armour Penetration) – o kolik modifikuje SAV oponenta
  • DZranění (Damage) – kolik zbraň udělí zranění
  • Special RulesSpeciální pravidla – další pravidla zbraně
  • TraitVlastnost – typy a vlastnosti


Průběh útoku

Každý útok v Horus Heresy, ať už nablízko nebo na dálku, má vždy stejnou sekvenci:

1. Vyhlášení útoku (Declare Attack) – aktivní hráč určí, které modely budou do koho útočit
2. Provedení hodů na zásah (Make Hit Tests) – aktivní hráč hodí počet kostek rovnající se počtu útoků. U zbraní na dálku dle kadence (FP), u modelu na blízko pak podle útoků (A). Podle tabulek níže, které jsou rozdílné pro útok na blízko a na dálku, určíte, kolik musí na kostce padnout, aby se trefil. Je důležité myslet na to, že nemodifikovaná šestka na kostce je vždy kritický zásah. Jednička je naopak v naprosté většině případů kritický neúspěch, můžou ale existovat případy, kdy automaticky trefujete všemi hody.

Tady je tabulka na na určení zásahu dle střelecké dovednosti (BS), po porovnání získáte hodnotu, která musí padnout na kostce. F znamená neúspěch, A znamená automatický úspěch a C5+ a obdobné značí kritické zásahy na dané číslo a vyšší. V tabulce také najdete tzv. Střely od boku (Snap Shots), o těch si povíme víc později.



Tabulka pro určení zásahu nablízko je pak odlišná. Porovnáváte bojovou dovednost (WS) svého modelu s protihráčovým. Podle této tabulky pak zjistíte, kolik musí padnout na kostce, aby se vám podařilo trefit.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10+
1 4+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+
2 2+ 4+ 5+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+
3 2+ 3+ 4+ 5+ 5+ 6+ 6+ 6+ 6+ 6+
4 2+ 2+ 3+ 4+ 5+ 5+ 5+ 6+ 6+ 6+
5 2+ 2+ 3+ 3+ 4+ 5+ 5+ 5+ 5+ 6+
6 2+ 2+ 2+ 3+ 3+ 4+ 5+ 5+ 5+ 5+
7 2+ 2+ 2+ 3+ 3+ 3+ 4+ 5+ 5+ 5+
8 2+ 2+ 2+ 2+ 3+ 3+ 3+ 4+ 5+ 5+
9 2+ 2+ 2+ 2+ 3+ 3+ 3+ 3+ 4+ 5+
10+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 3+ 3+ 3+ 3+ 4+

3. Provedení hodů na zranění (Make Wound Tests) – kostkami, které se trefily v předchozím hodu, hodíte znovu. Porovnáním síly (S) a výdrže (T) podle tabulky níže otestujete, zda udělily zranění. Tabulka platí stejně pro útoky na dálku i nablízko. Všimněte si, že některé zbraně mohou být tak slabé, že nedokážou zranit těžké oponenty.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10+
1 4+ 5+ 6+ 6+ - - - - - -
2 3+ 4+ 5+ 6+ 6+ - - - - -
3 2+ 3+ 4+ 5+ 6+ 6+ - - - -
4 2+ 2+ 3+ 4+ 5+ 6+ 6+ - - -
5 2+ 2+ 2+ 3+ 4+ 5+ 6+ 6+ - -
6 2+ 2+ 2+ 2+ 3+ 4+ 5+ 6+ 6+ -
7 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 3+ 4+ 5+ 6+ 6+
8 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 3+ 4+ 5+ 6+
9 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 3+ 4+ 5+
10+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 3+ 4+

4. Provedení hodů na obranu (Make Armour Saves) – bránící hráč má teď možnost zkusit hodit kostky dle své obrany SAV, INV popřípadě COV, aby vykryl přicházející zásahy. Kostky, které nejsou vykryty, udělí zranění.
5. Přidělení zranění (Apply Damage) – teď přiřadíte udělená zranění na vybrané modely. Všechny modely, kterým byly sníženy životy (W nebo HP) na nulu a méně, jsou odstraněny ze hry.


Tactical Statuses

Některé zbraně nebo efekty mohou uvést jednotku do některého z následujících taktických statusů. Na ty se většinou hází test dle charakteristiky Chladnokrevnosti.

  • Připíchnutý k zemi – Pinned
    Stav Připíchnutý k zemi odráží jednotku, která byla donucena krýt se pod tlakem drtivé palby nebo náhlého výstřelu z odstřelovačské pušky.
  • Potlačený – Suppressed
    Stav Potlačený označuje jednotku zmatenou a rozptýlenou těžkou nepřátelskou palbou, vlivem prostředí nebo psychologickou válkou.
  • Omráčený – Stunned
    Stav Omráčený vyjadřuje jednotku, kterou zastavila nebo vyřadila síla výbuchu, nárazu či jiné události na bojišti.
  • Na ústupu – Routed
    Stav Na útěku značí jednotku, která utrpěla tak drtivou porážku, že se musí stáhnout z fronty, aby se přeskupila a zotavila.

Jak funguje samotná hra?

Aby hra dávala smysl, potřebujete misi, která určuje cíle, podmínky vítězství a rozmístění jednotek. Nejčastěji se používají:

Mise z knih – většinou z Rulebooku, které se používají i na turnajích
Příběhové mise – ať už z knih nebo volně ke stažení na stránkách Games Workshopu, reprezentují reálné bitvy z lore.
Mise vám mimo jiné říkají, na jak velké mapě budete hrát, kde vyložíte své modely, kam položíte Objective Markery (většinou 40mm kolečka), popřípadě kam má přijít terén a mnoho dalších.


Struktura kola

Herní partie v Horus Heresy se obvykle hraje na 4 kola. V každém kole se hráči střídají a jejich tah se skládá z pěti fází, které určují pořadí akcí – od plánování přes pohyb a střelbu až po boj na blízko. Jakmile si je jednou osvojíte, hra začne plynout velmi přirozeně.

  1. Počáteční fáze (Start phase) – je začátkem každého tahu. Neděje se v ní nic přímo, ale obsahuje Efektovou sub-fázi, kde začínají a končí efekty na začátku kola.
  2. Pohybová fáze (Movement phase) – je o přesunu jednotek. Obsahuje tři sub-fáze.
    Sub-fáze rezerv: Za každou jednotku v rezervách musíte hodit kostkou. Na 3+ můžou toto kolo přijít do hry a ihned udělat pohyb.
    Sub-fáze pohybu: Každý model se může posunout podle své hodnoty pohybu – buď běžně (Normal) nebo zrychleně (Rush). Každý model se může posunout pouze jednou a musí se udržet v tzv. Unit Coherency (jednotky s více modely musí skončit pohyb do dvou palců od dalších modelů v jednotce). Některé jednotky, často třeba seržanti, se mohou připojit k jiným jednotkám nebo se od nich odpojit, toto se děje také v pohybové fázi. Pokud je taková jednotka součástí připojené jednotky, dokud se neodpojí, platí pro ni Unit Coherency.
    Sub-fáze přeskupení: V této fázi mohou jednotky se statusem na ústupu (Routed) udělat pohyb útěku (Fall back). To se udělá tak, že modely posune o D6" + hodnotu jejich iniciativy k nejbližšímu okraji bitevního pole v hráčově vykládací zóně (Deployment zone - vysvětlená u jednotlivých misí).
  3. Střílecí fáze (Shooting phase) – jednotky se zbraněmi na dálku útočí v sub-fázi střelby na nepřítele. Vyberte cíl, změřte vzdálenost a hoďte kostkami dle tabulek výše. Tato fáze obsahuje ještě sub-fázi morálky. Jednotky musí provést testy nebo získají nějaké statusy.
  4. Útočná fáze (Assault phase) – vybrané jednotky se pokusí dostat k nepříteli a udeřit zblízka. 
    Nabíhací sub-fáze: Nabíhající jednotka udělá přípravný pohyb směrem k oponentově jednotce dle tabulky níže, ten se zjistí sečtením hodnoty iniciativy a pohybu. Potom můžou obě jednotky reakčně vystřelit. K tomu slouží výše zmíněné střely od boku. Pak hodíte dvěma kostkami, vyberete vyšší hodnotu a tím dokončíte nabíhání do boje. Pokud vás hodnota na kostce nedostane dost blízko do boje (tak aby se vaše modely dotýkaly protivníkových modelů), nabíhání se nepodařilo a vaše jednotka se nepohne vůbec.



    Vyzývací sub-fáze
    : Šampióni a komandéři zde můžou vyzvat vysoce postavené modely oponenta k souboji mezi nimi.
    Bojová sub-fáze: Souboj funguje jako střílení, ale podle jiných tabulek, jak bylo vysvětleno výše. Souboj začínají modely s vyšší iniciativou. Pokud mají dva nebo více modelů stejnou iniciativu, začínají souboj modely, co tohle kolo nabíhaly.
    Vyhodnocovací sub-fáze: Vyhodnotí se efekty na konci boje – kdo vyhrál, kdo prohrál, udělají se testy na paniku a jednotky dostanou různé statusy.
  5. Konečná fáze (End phase) – stejně jako u počáteční fáze je zde Efektová sub-fáze. Potom přichází Statusová sub-fáze, kde se jednotky mohou zkusit zbavit různých statusů. Nakonec přichází Výherní sub-fáze, zde se počítají výherní body za splněné mise.

Tak a je to! Jste připravení vyzkoušet si první hru Horus Heresy. Důležité je myslet na to, že tato pravidla jsou opravdu zjednodušená a vyhýbají se komplexnějším herním mechanikám a rozhodně budete chtít mít při první hře po ruce Rulebook. Jsou však dostačující pro začátečníky hrající třeba s novým Saturnine boxem. Stále je však nutností si třeba po první hře pročíst celá pravidla. Mnoho pojmů už budete znát. O to bude ono čtení pravidel jednodušší.




Kam si můžu přijít zahrát?

Teď už víte, co potřebujete pro vstup do temné budoucnosti 31. milénia. Na našem e-shopu si můžete prohlédnout všechny frakce a vybrat si tu, která vám bude nejvíc sedět: Warhammer: The Horus Heresy nabídka na Xzone.

A jestli si nejste jistí, kde začít, zastavte se za námi do Xzone HUBu v Brně. Rádi vám Warhammer: The Horus Heresy představíme, naučíme vás pravidla a pomůžeme s výběrem první armády.