Alien: Isolation
PC

(20x)
199
Nákupem získáte 7 kreditů
  • 199 Kč Není skladem
Doporučený věk: Od 18 let
Lokalizace: České titulky
Štítky: FPS, Hororové
  • – Ponořte se do detailního prostředí Sevastopolu, nefunkční obchodní stanice na samém kraji vesmíru. Setkejte se se širokou škálou obyvatel ve světě zjizveném strachem a nedůvěrou.

    Minimální požadavky

    Ověřte si zda splňujete HW požadavky
    (stránka v angličtině)

    Poznejte skutečný význam slova strach ve hře Alien: Isolation. Horor zasazený do atmosféry neutuchající hrůzy a smrtelného nebezpečí. Patnáct let po událostech z filmu Vetřelec začíná Amanda, dcera Ellen Ripleyové, zoufalý boj o přežití a vydává se na misi, která má odhalit pravdu v případě zmizení její matky.



     V roli Amandy se budete pohybovat v neuvěřitelně nepřátelském světě a ocitnete se ze všech stran obklopeni zoufalými a panikařícími lidmi a nepředvídatelným a nemilosrdným vetřelcem.Bez výbavy a přípravy musíte hledat materiál v hromadách šrotu, improvizovat ve všemožných situacích a používat svůj důvtip. Ne jen proto, abyste ve své misi uspěli, ale jednoduše proto, abyste zůstali naživu.

    Postavte se všudypřítomné smrtící hrozbě
    – Zažijte neustálý strach, zatímco skutečně dynamický a učící se vetřelec bude využívat svých smyslů k tomu, aby vás ulovil a odpověděl na každý váš krok.

    Improvizujte a přežijte
    – Hackujte systémy, hledejte důležité součástky a vyrábějte předměty, které vám pomohou v každé situaci. Vyhnete se nepřátelům, odlákáte jejich pozornost, nebo se jim postavíte tváří v tvář?

    Prozkoumejte svět plný záhad a zrady
  • Ověřte si zda splňujete HW požadavky (stránka v angličtině)
  • Přidejte komentář

    Pravidla komentářů

    Dotazy k objednávkám pište na email xzone@xzone.cz, kde vám můžeme odpovědět rychleji :)

    Děkujeme, že s ostatními hráči diskutujete slušně. Vulgární a nevhodné komentáře (např. odkazy na jiné eshopy, příspěvky mimo téma dané hry) jsou automaticky mazány.

    Komentáře (146)

    • Jan Bobrovský (Xzone)

      moldra: Zdravím, hra bez problému funguje na Win 10 :)

    • moldra

      Dobrý den mohl bych se zeptat jestli hra funguje na WIN 10 ? Děkuji

    • Jan Bobrovský (Xzone)

      Rostislav: Ano, aktivuje se na Steamu :)

    • Rostislav

      dobry den tato hra se aktivuje na steamu? :) díky za odpoved

    • onls

      existuje nějaké DLC ve kterém mohu hrát za vetřelce a lovit tam lidi ? nebo mody nebo tak něco ?

    • zmatený pomatený slon

      aha tak už tam zase je předtím tam nebyl

    • zmatený pomatený slon

      kam se poděl alien colonial marines ? rozhodl jsem se že si ho přece jen koupím kde je ? to jste ho dali pryč kvuli mě, tomu že jsem napsal že je to hrozná hra ?

    • Ve1N

      Lets play ze hry na YT https://www.youtube.com/channel/UCBM5tuwB-PfzS3-OKsnGefg/featured

    • Ghost.cz

      Takže dohráno za 22 hodin. Ke konci je to docela mazec.

    • sina

      to benkar: Máš pravdu,mně to retro nenapadlo,ale hra se povedla,někdy vracející se lokace způsobují horší orientaci.Někdy "zlatá" klávesa jako v Dead Space - "modrý" pohled na podlahu by se hodil.Uložením pozic se myslím stejně tvůrci inspirovali mrtvým vesmírem.

    • Ghost.cz

      To benkar: Je to tak jak píšeš. A myslím že tvůrcům se to hodně povedlo.

    • benkar

      @sina - no to je právě to retro, zrovna jako CRT monitory, analog. tlačítka atd. Takhle nějak si při natáčení filmu Vetřelec v roce 1979 představovali budoucnost po roce 2100. Takže nejde o chybu, ale úmysl přiblížit co nejvíce hru přvnímu filmu.

    • sina

      Jen taková poznámka k této hře,jestli to někoho \"nezarazilo\".Na to v jaké budoucnosti se děj odehrává (myslím po roce 2 1.....)mě zarazí ty ještě staré magnetofonické kazety a pásky.

    • benkar

      @Starpilgrim-na samém začátku hry ne, ale až získáš "hasák" (nebo co to je), tak budeš držet v ruce ten, ale ten není vidět, resp. je vidět jen po použití. Světlice se dá buď zahodit, nebo při lezení po žebříku jí automaticky ztratíš (pokud je zapálená). Postupem času až budeš mít více zbraní, tak vidíš zvolenou jen při zamíření.

    • Starpilgrim

      Dají se po vytažení schovat světlice nebo lékárnička. Pořád to držím jak pa...

    • Ghost.cz

      To scheescha: V inventáři uděláš místo jen tak, že budeš vyrábět a používat všechny zařízení který můžeš (lékárnička, kouřová bomba, zvuková návnada atd.). Na jinou možnost jsem nepřišel.

    • benkar

      @scheescha - nevím, jak je to u AMD grafik, ale nVidie mají po včerejším patchi hry problémy s spády, které způsobují poslední ovladače. Zjistil jsem, že při použití ovladačů 340.52 je vše v pořádku a hra nezamrz, ani nepadá. Možná to s AMD bude podobně. Zkusil bych jiné ovladače, ale hráči s těmito grafikami si nestěžují.
      Jak uvolnit místo v inventáři nevím, taky by mě to zajímalo.

    • scheescha

      Hru hraji přes Steam ale mám problémy.
      I přes poslední ovladače DirectX,Ovladače grafické karty (AMD Radeon R9 285)i zvukovky tak při úmrtí postavy mě hra spadne do systému a musím ji přes správce úloh ručně vypnout.
      Dále jsem nepřišel na to, jak uvolnit místo v inventáři když ho mám plný :-(
      Děkuji za rozumné rady

    • benkar

      Drobný poznatek - pokud chcete hru projít bez zabíjení lidí (achievement), nepoužívejte omračovací obušek, protože i když jej nazvali "omračovací" má na lidi smrtící účinek. Já to zjistil bohužel až pozdě.

    • paine

      Díky, už sem to konečně pochopil že to není jen text na přečtení, ale že to zapíná proud, předtím sem si to jen přečetl a vypadl z nabídky. Díky

    • Ghost.cz

      A ještě něco, pokud se ti v tom počítači nezobrazí žádný texty tak ho opusť a použij znova, pak už by se to tam mělo ukázat. Párkrát mě to tak udělalo.

    • Ghost.cz

      V té kukani jak jsi nahazoval ten generátor je takovej počítač. A tuším jedna položka v tom počítači je něco jako obnovit proud nebo provést něco s těma dveřma. Tak si to označíš a od-entruješ.

    • paine

      Lidi potřebuju pomoct, bo sem asi total vůl. Mám total zákys. Hned na začátku hry jak se dostanu na Sevastopol, tak se dostanu ze skafandru a jdu až propadnu tou podlahou na linku se zavazadly. Pak vylezu po žebříku, projdu chodbou a dostanu se do velký místnosti kde jsou troje dveře a nejde do nich proud, tak vlezu po schodech do toho ovládavího velína kde je po levý straně panel na ovládání generátoru, 3x stím zarumluju aby se rozsvítili 3 kontrojky, pak automaticky Ripleyová zmáčkne knoflík a je hotovo, ale ty dveře stejně nejdou, furt do hlásí že není proud, už nevim kam bych se podíval. Díky za pomoc.

    • kalidor

      Ahoj,prosim vas za jak dlouho ziskate ten horak a hasak??Predem dekuju

    • benkar

      @bure - já to hrál vždy jen po večerech a Steam počítadlo ukazuje nějakých 35 hodin. Já nikdy nechápu, jak to ti speedrunneři tak rychle dohrají. Asi jsem se příliš schovával. Já mám většinou u her 2x delší časy :-)

    • bure

      Dohráno za 30hod na Hard.

    • oldy

      Odehrano 16 Hod. a ještě nejsem u konce :)

    • sina

      to Ghost.cz:Díky za podporu,myslím,že nebudeme sami,kdo tam "zakysne".Už jedu dál.Jako fanoušek Vetřelce jsem se na tu hru dost těšil,tak mě to dost "žralo",že se nemůžu hnout dál.Kdo to už dohrál,napište,jak je hra asi dlouhá.Díky

    • Ghost.cz

      To sina: soráč byl jsem v práci. To je přesně to místo kde jsem taky bloudil. No nic už víš jak dál, tak hodně zdaru.

      PS: za chvilku se to pořádně rozjede :)

    • Corvus

      Dokonalá atmosféra, zvuky, dabing a hudba - bez komentáře. Špičková úroveň. Vizuál krásný. KONEČNĚ hra na motivy prvního filmu, která tu dlouuuho chyběla. Pro znalce filmu či obdivovatele H.R.Gigera je Alien: Isolation absolutní povinnost. Za mě takřka dokonalý prožitek.

    • sina

      Díky koopi.Zem mně nenapadla,hlavně že jsem zatím barem byl i skrčený a prohledával jsem to i pod ním a nic neviděl.Ještě jednou moc díky.Asi už blbnu.

    • koopi

      to sina: V místnosti, která se ti otevřela je bar, že? zatím barem (uvnitř baru) je na zemi poklop s průchodem do šachty (svítí zeleně).. stačí se pořádně porozhlédnout;)

    • sina

      vzkaz pro benkar.Díky za radu,alespoň vím,že se nemám snažit vyrobit ten hořák,ale chodím přes překlenovací schodiště,otevřela se mi za nimi díra do místnosti,ale stále jsem nenašel jak pokračovat dál.Díky za každou radu,stále nevím,kde dělám chybu.

    • sina

      Vzkaz Ghost.cz Našel jsem pouze Part 1 - ten úvod a pak až part5.Potřeboval bych part2,kde jsem narazil.že potřebuju iontový hořák na otevření dveří,chodím přes překlenovací schodiště,otevřela se mi díra a nenašel jsem,jak jít dál.

    • benkar

      @sina - nikam nemrkej a najdi jinou cestu. Iontový hořák hned tak mít nebudeš-pokud jsi na začátku.

    • davidma

      Corvus: Artbook u konkurence není Artbook, ale jakejsi párstránkovej bídnej sešitek v měkkých deskách (softcover, kterej má cenu tak 20 korun. Takže si jeden druhýmu nemusí vbec nic vyčítat :)).

    • Ghost.cz

      To sina: Zkus se mrknout na YouTube na nějaký walkthroug video, třeba tam něco najdeš.

    • sina

      Prosím o radu.Jsem na začátku hry,kde mám sehnat nebo vyrobit iontový hořák na otevření dveří a nějak jsem zakysnul.Děkuji za radu.

    • Galeon1990

      tak co dohráli jste to do konce ? Mě to velice zklamalo asi jsem od toho čekal mnohem víc ale jsem taky dost náročný.

    • Ghost.cz

      To je k smíchu. Vy pořád naděláte kvůli takové hovadině. Nevím jak vám ale mně osobně šlo hlavně o tu hru.

    • Corvus

      Souhlasím s Michalem Machem. Batoh je batoh. Tečka. Mě osobně to z fotografie okamžitě připomělo takový ten pytel s tkanicí přes rameno. Tj. ne batoh ve smyslu dva řemeny a zip, ale prostě takový ten rockerský/metalový vak, který jsem i míval (s kapelou Kreator). Rozhodně by mě nenapadlo, že jde o pytlík na svačinu nebo přezuvky do školy...

      Sorry, ale pan Mach má pravdu. Batoh není pytlík na bačkory. Jinak u konkurence je artbook a u mě, co by sběratele artbooků a grafik, to byla 100% volba. Za upřímnost se neomlouvám.

    • Michal Mach

      Já se právě koukám,a vypadá to poněkud jinak, což je smutné.

    • Ghost.cz

      To Michal Mach: DAROVANÉMU KONI NA ZUBY NEHLEĎ. Příště se líp dívej.

    • groundhogg

      Jak už řekl Paulie88 každému normální člověku dojde co sám vidí na té fotce, je to klasická taška a pokud jsi při objednávání koukal někam jinam tak si nestěžuj, u té předobjednávky xzone měl jasné foto jak to bude vypadat takže je to pouze tvá blbost.

    • Paulie88

      Tak každýmu normálnímu člověku dojde, že to žádnej batoh není ale je to malinká sotva taška.

    • Michal Mach

      U Vaši společnosti bych nečekal špatnou reklamu.

    • Michal Mach

      Vážená společnosti, Vámi nabízený batoh ke hře je bohužel pouhá taštička na boty. U konkurence kde jsem pracoval, znamenal batoh batoh.
      Hodlá se Vaše společnost k tomuto omylu postavit čelem?

      Děkuji

      Mach

    • Ghost.cz

      To marička maličká: Pokud splňuješ min. požadavky tak hra poběží bez problému. Taky jsem se bál (splňuju jen min. požadavky), ale hra se mi nastavila prakticky na maximální detaily a běží bez jediného cuknutí. Už to tady někdo psal že je hra perfektně odladěná a optimalizovaná, já mohu jen potvrdit.

    • marička maličká

      corvus: díky za odpověď.
      zkusila jsem tu aplikaci, kde se porovnají parametry pc se hrou, a minimální požadavky to pc splňuje, takže zítra zajdu do obchodu a kupuju.:) snad to půjde nějak rozumně hrát:)

    • Petr

      Edit: Problém vyřešen kompletním přeinstalováním ovladačů i registrama

    • Zobrazit všechny komentáře

Recenze na Zing.cz (1)

Hodnocení 9/10

Jestli mě Alien: Isolation potěšil? No, že se ptáte. A co člověka, který navíc holduje hororům a s vetřeleckým univerzem ještě do styku nepřišel? Potěší i toho? Ne, pro něj je nový videoherní Vetřelec hrou roku a povinnost.  Přečíst celou recenzi

Hodnocení zákazníků (20)
Přidat hodnocení

velmi dobrá hra vhodná nejen pro fanoušky vetřelce.

po hodně dlouhý době hororová u který jsem fakt posranej strachy a srdce mi tluče tak že mám pocit že mi každou chvíli vyskočí s těla.

Jako obrovskej fanda Vetřelčí série a zároveň hráč co nemá rád horror hry tak jsem si tohle prostě musel koupit a neuvěřitelně mě hra nadchla. Hraní mě vrací do doby, kdy jsem poprvé viděl film Vetřelec v 8 letech (před 20ti lety) a neuvěřitelně mě hra vtáhla do příběhu a atmosféry.

Jak již někteří z vás tuší, roku 1979 se do kin přiřítil film, který si suše říkal Alien a jeho motto znělo, že ve vesmíru vás nikdo neuslyší křičet. Z jednoduchého konceptu se po letech začala stávat legenda. O co šlo? Posádku těžařské lodi Nostromo po cestě domů pro výplatu přeruší signál vycházející z planety LV-426. Tento zdroj zvuku je natolik zajímavý, že se loď rozhodne posádku vzbudit a oznámit jí, aby se vydala na povrch a zjistila, co se že tam děje. Mělo jít o SOS, ale přitom šlo o mnohem více. Při průzkumu planety narazila skupina kosmonautů na vrak obrovské lodi, která rozhodně nepocházela ze země. Při průzkumu se jednomu ze členů dostal na obličej parazit zvaný facehugger a tak se rozhodlo o návratu na loď. Veškeré snahy sundat pavoukovitého tvora z obličeje skončily neúspěchem a to hlavně z důvodu, že zvíře mělo místo krve kyselinu - časem však dobrovolně slezl a radostný člen se mohl jít pustit do jídla, které mělo být jeho posledním. Při společné večeři se mu z břicha prokousal maličký vetřelec, který se během sekundy dal na útěk a zmizel v útrobách lodi. Jedna členka speciálně, Ellen Ripleyová , mutanta nakonec odpálí do vesmíru (už dospělého a dva metry vysokého), vyhodí do vzduchu i těžařskou loď a zmizí v záchranném modulu do temnoty vesmíru. Po 57-mi letech Ellen objeví jistá společnost a začne se odehrávat děj druhého dílu s názvem Aliens. Ten nás ale nezajímá, nás zajímá mezera zmíněných několik desítek let, ve které se částečně odehrává i děj Isolation.

Hra samotná, kterou nám přinesli šikulové z The Creative Assembly (série Total War) , se odehrává v roce 2137 a to přesně 15 let po událostech z prvního filmu. Vžíváte se do role Amandy Ripleyové - dcery Ellen - a snažíte se najít jakoukoliv stopu, která by vás zavedla k matce. Její zmizení vás opravdu trápí a tak jste rádi, když se objeví černá skříňka z Nostroma, která se prý nachází na jisté vesmírné stanici Sevastopol - kde se mimochodem bude odehrávat velká část hry. Neváháte tedy a na loď se pouštíte ještě spolu se dvěma kolegy. Při přesunu vesmírem do stanice se oddělíte a příběh může začít. Než se na lodi rozkoukáte, zjistíte, že se na ni nacházíte skoro sami. Všude tma, blikající zářivky a pípající poplachy. Časem narazíte jak na lidi, androidy (zde nazvaní Working Joes) tak samozřejmě na pana vetřelce, ale chce to čas a nervy. A věřte mi, oboje budete maximálně potřebovat. Toto příběhové pozadí ještě skvěle obaluje naprosto úžasný audiovizuál spolu se skvěle vyvedenými interiéry, které jakoby z oka vypadli prvnímu filmu - a pokud jste jeho fanoušky, budete se tam cítit jako doma.

Když už jsem to nakousnul, tak tím začnu - třeba zvuky. Za dvacet let co se pohybuji kolem videoher jsem ještě neslyšel takhle dobře ozvučenou hru - to mi můžete věřit, přiznávám se bez mučení. Je úžasné jak se vývojářům povedlo to, co se vám pomalu ale jistě dostává do sluchovodů. Stačí se při prohlídce Sevastopolu jen na malý moment zastavit a zaposlouchat se - praskající elektřina či rozbitá zářivka je to poslední, ale například zvuky něčeho co z venku naráží do pláště lodě, podivné skřípání z vedlejší šachty či třeba jen nepopsatelně dunění vesmíru, které nejlépe ilustroval první film, to jsou věci, ze kterých budete obrovsky nadšeni. Audio jde ale ještě dál. Stává se totiž součástí hratelnosti. Jak to myslím? Inu, například detektor pohybu, který máte jistě tak rádi, bych zde v blízkosti vetřelce nevytahoval. Jednou se mi stalo, že jsem byl schovaný ve skříňce a čekal jsem až si to smrtelný zabiják rozmyslí a půjde kolem mě dál - už to skoro bylo, když jsem zavadil o tlačítko, které detektor pohybu vytahuje, vetřelec slyšel pípnutí a okamžitě si mě dal ke svačině málem i s tou skříňkou. Na druhou stranu je dobré mít pípák pořád po ruce, protože vám například ukazuje cestu kam se máte vydat - což se dá zjistit i z mapy, ale tohle je pohodlnější. Když už detektor používáte, je dobré využívat i tlačítko, které jakoby zaostří buď na displey, nebo na okolí, což se při pohybu a sledování detektoru velmi hodí - člověk si je jistější tou černou siluetou opodál, když je zaostřená. Co dál? Neměli byste ani moc chodit, lepší je se plížit a to tak, že ideálně pořád. Vetřelec se totiž rád objevuje tam, kde to zvučí. Pakliže budete někde nahazovat generátor, nebo čekat na vlakový spoj mezi křídly stanic, velmi brzo zjistíte, že všechny tyto činnosti dělají hluk. Jakmile se tak začne dít, je lepší vzít do zaječích a počkat někde opodál, co se bude dít dál. Většinou se vetřelec mrkne na to, co se kde stalo a vrátí se zpět do šachty, dokud neuslyší další zvuk. Mějte tedy na paměti, že ticho léčí. Co se týče kulis, ve kterých se hra odehrává, jsou naprosto špičkové a detailní. Když říkám detailní, tak to myslím tak, že byste nepoznali Nostromo od Sevastopolu - to je sice trošku špatně ale na druhou stranu, pro mě, jako pamětníka a fanouška, je to naprosto úžasná věc, na kterou jsem čekal roky a konečně jsem ji dostal měrou vrchovatou. Nemluvě o tom, že pokud se vrhnete na DLC obsah, můžete trávit posledních chvilky života za pár členů posádky z filmu, včetně seniorky Ripleyové.

Jak se ale hra hraje a co po nás vlastně chce? Většinu času budete řezat dveře, zapínat a vypínat páky a především se vracet sem a tam. Pro někoho toto zjištění může vést k tomu, že si hru nepořídí, ale já se vám pokusím vysvětlit, proč toto ještě o chvilku déle zvažovat. První věc vezmu zkrátka a to je prozkoumávání. Máte jej rádi? Milujete když vysbíráte všechno a všude? Potom jistě víte, že ve většině her k tomu musíte využít tzv. "backtracking" - neboli vracení se zpět. Stejně tak je tomu i zde. Pokud chcete opravdu všechno najít, musíte procestovat celou loď křížem krážem k čemuž vám dopomáhej příběh, který vás 90ti procenty lodi potáhne za ruku. Co dál? Například to, že vracení zde má význam mnohem hlubší - nejen že se dostanete do části lodi, kam to dříve nebylo možné, ale zároveň se tak trošku i změní prostředí v návaznosti na činy, které jste zde předtím provedli. A celé to především dává smysl. Jelikož vize budoucnosti v osmdesátých letech nevypadala moc jako ta dneska, kdy vše ovládá bezdrátová umělá inteligence, museli jste často před použitím počítače s obrovskou CRT obrazovkou nahodit generátor a pokud spadl, bylo třeba nahodit i jej - proto to běhání sem a tam. Pokud světu a jeho zákonům dáte možnost, určitě se vám za to odvděčí. Mimo tahání za páky se budete poohlížet i po náhradních dílech, ze kterých budete craftovat své vybavení, ať už je to lékárnička či zařízení, které vyluzuje zvuk - ideální na odlákání aliena. Můžete si ale vyrobit i molotov nebo kouřový granát. Když už jsem u těch zbraní, na sebeobranu se vám v ruce objeví i revolver (pozor, nabíjet je třeba držením klávesy pro nabíjení, ne jen jejím stisknutím), brokovnice nebo plamenomet. Do všeho je minimum munice a každá zbraň slouží na jinou situaci, kterou si buď ulehčíte, nebo naopak. Z vybavení jsem nevypsal všechno, ale světlice a ostatní materiál už si při hraní jistě objevíte sami.

Co dál? Je toho mnoho, skutečně - a popisovat zde každou maličkost co mně zaujala, nelze. Ale musím zmínit, jak vlastně funguje umělá inteligence. Pokud vás zmerčí člověk, začne vás nahánět a při tom střílí - co si o té situaci myslet? Jelikož příliš nevyužívá zábran pro kryt a vlastně ani nevnímá, že střílení přilákává vetřelce, je to dosti smutné. Někdy stačí využít situace tak, že hodíte zvukovou bombu poblíž lidí a vetřelec už se o ně postará sám. Horší na této taktice je to, že o androidy nejeví tento zabiják absolutně zájem. Ti si tedy pohodlně chodí kolem vetřelce a pokud při tom zmerčí vás jak se kolem plížíte, neváhají se za vámi vydat a tím ohlašovat vaši pozici. Proto vás znovu nabádám, vpřed jen opatrně a neslyšně. Vetřelec sám nemá skriptované chování a většinou se objevuje tam, kde něco slyšel, nebo tam, kde se mu to zrovna zdá za vhodné. Faktem ale je, že se někdy zacyklí a neodejde, což vám hru vcelku ztíží - zvláště v případě, že chcete trofej, na které je napsáno "dohrál a neumřel". Ale hra a její prostředí vám vždy umožní se z prekérní situace nějak dostat. Například pomocí funkce save, která je buďto automatická a nebo manuální. Při té manuální musíte doběhnout k jakési telefonní budce, do ní strčit kartu a cca tři vteřiny čekat, než můžete uložit. Ve stresových situacích máte u save game napsanou pomlčku, která ohlašuje enemy nearby - neboli detekuje poblíž někoho kdo se vám rozhodne ublížit jakmile vás zmerčí. Tím pádem se musíte dobře rozmyslet, jestli při ukládání přepíšete pozici nebo ne, protože vetřelec vás může zabít i při ukládání, ano, čtete správně - klidu tak dojdete opravdu až na konci hry.

Pojďme si to ale celé shrnout. Začnu třeba délkou hry. Pokud se vydáte do vod HARD obtížnosti, počítejte klidně se dvaceti hodinami. Pokud povalíte klasickou střední obtížnost, počítejte s 10-15 (přijde na to, jak moc si budete užívat kulis). Co optimalizace? Na počítačích je hra vůbec nejlépe hratelná a to především i na starších strojích. PC verze navíc obsahuje češtinu. Co se týče konzolové variace, tak rozhodně vynechejte starou generaci. Já to dohrál na PS3 i PC a musím vám říct, že konzolová verze nebyla příjemná - výpadky textur a jejich dočítání, zamrzání hry, propady FPS i na 7-10 snímků za sekundu, dlouhé loadigny, otřesná grafika - není o co stát. Buď se vrhněte na PS4 či XONE verzi, nebo PC, nic jiného opravdu nedoporučuji. Xbox 360 verzi jsem sice nehrál, ale dovolím si říct, že to nebude o nic lepší. Prostě takovej dost chudej brácha. A pro koho je vlastně hra dělaná? Především pro stealth tedy plíživce pozitivní. Pokud nemáte rádi rychlou a hlasitou chůzi a střety s umělou inteligencí řešíte tím, že ji obejdete, je tato hra pro vás jako stvořena. Pokud vyloženě nemáte rádi pomalý postup a vracení se na místa, kde jste dávno byly, raději ruce pryč a to i ve chvilce, kdy máte rádi tento vesmír. Nicméně pokud hovíte sci-fi, tak tento thriller rozhodně nenechte ležet ladem, protože vesmíru, stresu a napětí, zde zažijete měrou vrchovatou. A i když spíše budete mít nepříjemné pocity jak strach, ta hra za to prostě stojí. Dlouho jsem nehrál pecku, která měla tak příjemný příběh, nahuštěnou audiovizuální stránku a pomalé tempo, které je zároveň ku prospěchu věci. Cože, vy to ještě nehrajete? Inu, doufám, že pro to máte opravdu dobrý důvod. Jo a abych nezapomenul, pokud vás zajímá hodnocení pro PS3 verzi, tak si odečtěte dva body (7/10).

Ač mám "nabušené" PC,tak mi v druhé polovině hra občas spadla,Jinak hra splnila mé očekávání,hlavně,že se držela předlohy a nebyla z toho nějaká střílečka.Střelné zbraně tam byly úplně zbytečné - nepoužil jsem.

Velmi povedená survival akce.

Zobrazit všechna hodnocení