Xzone na trhu působí 23 let. Ryze česká firma, která začala od nuly a vyšvihla se na pozici dvojky na trhu prodeje počítačových a konzolových her v ČR a SK. Nestalo se to přes noc a stálo to hodně práce, času a nervů všech lidí ve firmě. Baví nás počítačové a konzolové hry, filmy, seriály, deskovky a všechen doprovodný sortiment. Naším cílem je rozvíjet nejen sebe, ale i celý trh s hrama a herníma produktama v naší zemi. Budoucnost ve velmi náročném a dynamickém průmyslu přináší velké příležitosti, ale také nástrahy. Xzone je mix. IT firmy, marketingové agentury, logistické firmy, obchodního řetězce, výrobce vlastních produktů a vydavatele magazínu.



Vedoucí marketingu v herním a merchovém obchodě

Chceme po vás motivační dopis, a tak je fér nejdříve nabídnout takový dopis za naši firmu vám:
V Xzone jsme právě oslavili neuvěřitelných 23 let na trhu. Tolik let bychom rozhodně neslavili bez našeho marketingu, který se stará o to, aby celá komunikace obchodu šlapala jak má. A protože nyní v marketingu chystáme zajímavé změny, myslím, že je vhodný čas na malou nostalgickou rekapitulaci.

V úplných začátcích šlo jen o prodej. Jak prodat co nejvíce zboží, něco vydělat a obhájit si své místo pod sluncem. Určitě to nebyl marketing, jak si ho představujeme dnes. I když mnozí řeknou, že přesně tak je to správně – vše soustředit na zákazníka a následný prodej. Věřím, že přesně to nám zůstalo v genech i po 23 letech. V době, kdy tu máme budování značky, výkonnostní marketing, sociální sítě, mailingy, influencery, provizní systém, věrnostní kredity, prodejny, festivaly a mnoho dalších aktivit. Komplexita rostla s růstem firmy a firma s množstvím aktivit. To vše začne generovat obrovské množství statistik, čísel, reportů a cílů. Vše musí finančně dávat smysl a generovat peníze do firmy, která z nich pak financuje svůj rozvoj, specializaci a kvalitu služeb. Při tom všem pak není vůbec snadné udržet focus na to hlavní – zákazníka a prodej.

První reálný marketing tak, jak si ho představuji, byly dárky k předobjednávce her. Xzone tím nadobro změnil český trh s hrami, a to nepovažuji za žádné nabubřelé tvrzení. Stále dokola slýchám, že ani po 20 letech nic takového v okolních zemích není, a pokud ano, tak málokdy nějak výrazně promyšlené. Hodnotný dárek, který je v očích zákazníka cennější než jeho reálné náklady, vždy raketově zvedl prodeje. Dárek to ale nemohl být jen tak ledajaký. Musel mít spojitost se hrou, zákazník ho musel chtít a vědět, že bez něj není jeho hra kompletní. Klíčové proto bylo, co zákazník chce a jak myslí. Výrazně nám zjednodušil práci fakt, že jsme sami byli fanoušci, a tak si dárky vymýšleli vlastně pro sebe :).

S postupem času a rozšířením digitální distribuce začaly hry ztrácet na síle. Krabičky s PC hrami najednou mizely z obchodů a my se vrhli na rozšiřování sortimentu o nové zajímavé zboží. Figurky, artbooky, trička, deskovky, sběratelské kartičky, vinylové desky, hrnečky, plyšáci… celá řada nepřeberného množství produktů. Začala se měnit i sorta zákazníků. Z hardcore hráčů, pro které byly hry vždy hlavní koníček, se nám postupně skupina zákazníků rozšířila o fanoušky filmů a seriálů nebo hráče Pokémonů a Magiců. K tomu se přidali i čtenáři mangy, nadšenci do Warhammeru, sběratelé POP! figurek a cílovka nám neustále roste. Od hardcore sběratele, až po maminku vybírající dárek pro potomka. Takový rozptyl cílové skupiny znamená pro obchod naší velikosti pořádnou výzvu. Jak neztratit naše oblíbené hráče, a přitom rozvíjet trh a být blíže "masovému" publiku?

Ruku v ruce s tím šla, takřka přesně před rokem, změna identity. Velké X vystřídalo v moderním logu dominantní oranžové O. Jde o pomyslnou Hvězdnou bránu, Prsten moci, portál do jiných světů, dá se tomu říkat mnoha způsoby. Hravou formou tak chceme spojit fanoušky fantaskních světů, multivesmírů, univerz a roztodivných dimenzí, kteří u nás vždy najdou něco zajímavého, čím si mohou udělat radost. Cílem je totiž mimojiné dokázat, že fanouškem může být opravdu každý z nás. Není nic dětinského na vyzdobení si svého domova nebo kanceláře sběratelskými kousky, inspirovanými oblíbenými příběhy.

No a tím se dostávám ke zmíněným zajímavým změnám. Kolega, který marketingovou část firmy roky tvořil, přechází postupně do tvorby nových projektů v Xzone. Kladu si tak otázku, zda se mezi vámi najde někdo, kdo by rád tuhle štafetu převzal. Někdo, kdo má přehled a praxi ze všech částí marketingových činností, o kterých píši. Fanoušek, který se dokáže vcítit do našich zákaznických skupin, má vztah k našim produktům, cílí na výkon a chápe, že úspěšná kampaň musí hlavně prodávat, ne tvořit hezké statusy na LinkedIn.

Pracovní nabídka

Pokud o téhle práci uvažujete, tak Xzone asi nemusíme dlouze představovat. Vedoucí marketingu by totiž měl/a mít perfektní přehled o světě her, popkultury a sběratelských předmětů. Tím pádem o nás už slyšel/a nebo ještě lépe u nás i nakupoval/a. Dobře tak ví, že už dávno neprodáváme jen videohry, ale soustředíme se na širokou skupinu fanoušků ze všech koutů fantaskních světů. A přesně takový úkol u nás dostane - promlouvat na všech marketingových kanálech k fanouškům a nabídnout jim ty nejlepší produkty, ze kterých budou mít radost a o své nadšení se podělí s ostatními.

Co u nás budete dělat?

  • vést malý marketingový tým šikovných lidí, spolupracovat se všemi odděleními a vymýšlet zajímavé věci
  • připravovat kompletní marketingovou strategii a plán, následně celý másterplán plnit a vše přehledně vyhodnocovat
  • budovat značku Xzone a dostávat ji do povědomí stále širší skupiny zákazníků
  • dohlížet nad všemi marketingovými kanály a přímo se na nich podílet
  • postupně přičichnete ke spoustě dalším činnostem

Co od vás čekáme?

  • několik let zkušeností v marketingu, ideálně na podobné pozici (tzn. včetně zkušenosti s řízením menšího týmu)
  • perfektní znalost všech moderních sociálních sítí a jejich tajemných zákoutí
  • dobrou znalost výkonnostního marketingu (PPC, SEO a další zaklínadla)
  • zkušenosti s mailingem (opravdu ještě nezemřel)
  • skvělou češtinu a hravý psaný projev, který dovede zaujmout nerda i jeho babičku
  • kreativní přemýšlení a chuť vše posouvat o level výš, nikdo si to u nás jen nechodí odsedět
  • dobrou angličtinu, poctivě naučenou z her a filmů
  • vynikající přehled v herním a popkulturním světě, protože u nás všichni víme, co prodáváme
  • docházení do kanclu v Brně, kde vzniká všechna magie
  • ten správný smysl pro humor

Co za to nabízíme?

  • práci, do které vás nebude štvát chodit
  • skvělý kolektiv podobně smýšlejících mladých lidí v kanclu i v celé firmě
  • příležitost budovat rozjetou oblíbenou značku a posouvat ji do nových výšin
  • samostatnost a volnou ruku v přístupu k marketingu, originálním nápadům se meze nekladou
  • okamžitě viditelné výsledky své práce
  • zaměstnaneckou slevu na všechny ty krásné sběratelské kousky a hry

Pošlete životopis a motivační dopis. Povězte něco o sobě, proč zrovna vy, proč zrovna tato práce. Čím budete pro Xzone přínosem a co vám přinese práce u nás. Nebojte se jít i do roviny toho, co vás baví na produktech, které prodáváme, jaké značky a světy máte rádi, co hrajete nebo jste hráli apod. Budeme rádi i za reference. Na čem jste pracovali? Co se vám povedlo anebo i nepovedlo, ale poučili jste se a nabrali drahocenné zkušenosti. Budeme se těšit.

Na inzerát odpovídejte výhradně přes JOBS.CZ